KudoZ home » English to Polish » Other

tie-dye

Polish translation: hippisowskie farbowanie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tie-dye
Polish translation:hippisowskie farbowanie
Entered by: WTLS

21:03 Jan 20, 2003
English to Polish translations [PRO]
/ textiles, fashion collections
English term or phrase: tie-dye
generalnie rozumiem o co chodzi, ale jak to po polsku? :(

sposob barwienia tkanin, nakladania wzorow

tekst "odziezowy"
GingerR
hippisowskie farbowanie
Explanation:
Propozycja; chyba przywoluje wlasciwe skojarzenia.
Selected response from:

WTLS
United States
Grading comment
Bardzo mi sie podoba! Dziekuje za pomoc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4farbowanie tkanin
MonikaSojka
3 +3hippisowskie farbowanieWTLS
4gnieciuch
Andrzej Lejman


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gnieciuch


Explanation:
tak to sie kiedyś nazywało.
Stary sposób to tkanina zawiązana na supeł, wrzucona do pralki automatycznej z roztworem barwnika.

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
farbowanie tkanin


Explanation:
po zawiazaniu ich w wezel

MonikaSojka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 714

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pawel Czernecki
15 mins

agree  lim0nka: pamiętam, jak sobie kiedyś robiłam taką koszulkę :)
59 mins

agree  Barbara Szelest-VanDussen
6 hrs

agree  bartek: To chyba nigdy nie miało okreslonej polskiiej nazwy. Zawsze była jakaś opisówka
12 hrs

29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
hippisowskie farbowanie


Explanation:
Propozycja; chyba przywoluje wlasciwe skojarzenia.

WTLS
United States
PRO pts in pair: 150
Grading comment
Bardzo mi sie podoba! Dziekuje za pomoc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Teresa Jaczewska: bardzo trafne!
11 hrs

agree  Pawel Bartoszewicz: w nawiasie obok zostawilbym 'tie-dye' bo w tekscie specjalistycznym to moze nie razic
13 hrs

agree  Piotr Kurek
1 day 10 hrs