KudoZ home » English to Polish » Other

Bardzo prosze o pomoc w przetłumaczeniu zdania

Polish translation: ...może ogromnie cierpieć z powodu dystresu innej osoby,


16:01 Mar 31, 2003
English to Polish translations [Non-PRO]
English term or phrase: Bardzo prosze o pomoc w przetłumaczeniu zdania
A person can suffer enormusly at the distress of another, especially if the other is a loved one. - Nie bardzo rozumiem tego zwrotu "at the distress" czy chodzi tu o to, że osoba cierpiąca sprawia przykrość (narzuca swoje cierpienie) inym ( esp.ukochanej osobie), czy odwrotnie, osoba "ukochana" może cierpieć ogromnie ze względu na cierpienie bliskiej osoby..barzo prosze o pomoc - z góry dziękuje
Ewelina
Polish translation:...może ogromnie cierpieć z powodu dystresu innej osoby,
Explanation:
szczególnie, gdy ta (inna) osoba jest osobą kochaną.

IMHO.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-31 17:19:00 (GMT)
--------------------------------------------------

Powszechnie słowo stres kojarzy się ludziom negatywnie. Widziany jest jako destruktywna, destabilizująca siła. Tymczasem według psychologii istnieją dwa rodzaje stresu: dobry (eustres) i zły (dystres). Pierwszy rodzaj jest bardzo pozytywny, pomagający rozwiązać trudną sytuację, poprawiający efektywność działania oraz utrzymujący organizm w stanie równowagi i gotowości. Jednocześnie dzięki niemu człowiek uczy się radzić w trudnych sytuacjach, stale się rozwija i wzmacnia swoją samoocenę. Z kolei drugi powstaje wskutek negatywnych emocji i kojarzy się z zagrożeniem (np. twoja kobieta miała zły dzień w pracy, przychodzi do domu i wyżywa się na Tobie). Wracając jednak to pierwszego rodzaju stresu, mającego nas motywować do życia, trzeba zauważyć, że efektywność każdego człowieka jest uzależniona od jego nasilenia. Upraszczając, efektywność jest wprost proporcjonalna do nasilenia się stresu w organizmie. Ale dzieje się tak tylko do pewnego momentu, po którym pojawia się nieprzyjemne odczucie. Jego symptomami są: nagłe przemęczenie, obciążenie, drżenie rąk i uczucie niepokoju. Tak więc najefektywniejsze są działania będące wynikiem średniego poziomu stresu.
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
Bardzo dziękuje za powtórkę ze stresu - z przyjemnością przeczytałam mimo, że jestem właśnie na piątym roku psychologii :) Pozwole sobie tylko na maleńką dygresje odnośnie przykładu - Przyczyną złego dnia "Twojej kobiety" rzeczywiście mógł być stres związany z pracą, jednak to, że "przychodzi do domu i wyżywa się na Tobie" jest już sposobem radzenia sobie z tym stresem, z napięciem i negatywnymi emocjami- w psychologii ładnie się to nazywa mechanizmem obronnym. Ten o którym mówimy to tzw. przemieszczenie, które należy do grupy mechanizmów neurotycznych ....Freud pewnie dodał by coś jeszcze o nierozwiązanych konfliktach z ojcem;-)...ale ja powstrzymam się od demagogii ;)
W każdym razie moja zagadka odnośnie zdania- kto cierpi z powodu kogo i czego - została rozwiązana- za co serdecznie dziękuje. pozdrawiam, Ewelina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Ktoś może ogromnie cierpieć z powodu cierpienia innej osoby...
anula
4Człowiek może bardzo cierpieć z powodu bólu...Roman Palewicz
4 -1...może ogromnie cierpieć z powodu dystresu innej osoby,
Andrzej Lejman


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
...może ogromnie cierpieć z powodu dystresu innej osoby,


Explanation:
szczególnie, gdy ta (inna) osoba jest osobą kochaną.

IMHO.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-31 17:19:00 (GMT)
--------------------------------------------------

Powszechnie słowo stres kojarzy się ludziom negatywnie. Widziany jest jako destruktywna, destabilizująca siła. Tymczasem według psychologii istnieją dwa rodzaje stresu: dobry (eustres) i zły (dystres). Pierwszy rodzaj jest bardzo pozytywny, pomagający rozwiązać trudną sytuację, poprawiający efektywność działania oraz utrzymujący organizm w stanie równowagi i gotowości. Jednocześnie dzięki niemu człowiek uczy się radzić w trudnych sytuacjach, stale się rozwija i wzmacnia swoją samoocenę. Z kolei drugi powstaje wskutek negatywnych emocji i kojarzy się z zagrożeniem (np. twoja kobieta miała zły dzień w pracy, przychodzi do domu i wyżywa się na Tobie). Wracając jednak to pierwszego rodzaju stresu, mającego nas motywować do życia, trzeba zauważyć, że efektywność każdego człowieka jest uzależniona od jego nasilenia. Upraszczając, efektywność jest wprost proporcjonalna do nasilenia się stresu w organizmie. Ale dzieje się tak tylko do pewnego momentu, po którym pojawia się nieprzyjemne odczucie. Jego symptomami są: nagłe przemęczenie, obciążenie, drżenie rąk i uczucie niepokoju. Tak więc najefektywniejsze są działania będące wynikiem średniego poziomu stresu.


Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466
Grading comment
Bardzo dziękuje za powtórkę ze stresu - z przyjemnością przeczytałam mimo, że jestem właśnie na piątym roku psychologii :) Pozwole sobie tylko na maleńką dygresje odnośnie przykładu - Przyczyną złego dnia "Twojej kobiety" rzeczywiście mógł być stres związany z pracą, jednak to, że "przychodzi do domu i wyżywa się na Tobie" jest już sposobem radzenia sobie z tym stresem, z napięciem i negatywnymi emocjami- w psychologii ładnie się to nazywa mechanizmem obronnym. Ten o którym mówimy to tzw. przemieszczenie, które należy do grupy mechanizmów neurotycznych ....Freud pewnie dodał by coś jeszcze o nierozwiązanych konfliktach z ojcem;-)...ale ja powstrzymam się od demagogii ;)
W każdym razie moja zagadka odnośnie zdania- kto cierpi z powodu kogo i czego - została rozwiązana- za co serdecznie dziękuje. pozdrawiam, Ewelina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Roman Palewicz: Co to takiego dystres?
1 hr
  -> Jeżeli nie wiesz, to jeszcze nie jest powód do disagree.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Człowiek może bardzo cierpieć z powodu bólu...


Explanation:
Widzę, że kogoś boli i nie jest mi przyjemnie.

Roman Palewicz
Poland
PRO pts in pair: 298

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Ktoś może ogromnie cierpieć z powodu cierpienia innej osoby...


Explanation:
distress = cierpienie, strapienie, niedola, etc.

anula
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 96