KudoZ home » English to Polish » Other

mapping exercise

Polish translation: nazwa narzędzia analizy kontekstu zewn. lub wewn. i diagnozy problemu w planowaniu strategicznym


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mapping exercise
Polish translation:nazwa narzędzia analizy kontekstu zewn. lub wewn. i diagnozy problemu w planowaniu strategicznym
Entered by: bej

23:08 May 24, 2003
English to Polish translations [Non-PRO]
English term or phrase: mapping exercise
Mapping exercise completed last year.
zoltana
nazwa narzędzia analizy kontekstu zewn. lub wewn. i diagnozy problemu w planowaniu strategicznym
Explanation:
bez kontekstu trudno to roztrzygnąć, bo może rzeczywiście chodzi o kartografię lub wojskowość, ale jeśli nie, to na pewno chodzi o określanie relacji między elementami czegoś. Mapping na tym właśnie polega, ma pomóc uświadomić sobie zależności i uwarunkowania wpływajace na działanie organizacji w określonym aspekcie. Może dotyczyć otoczenia firmy, relacji wewnętrznych i zewnętrznych (np. kto posiada realną władzę na politykę firmy i wzajemne powiązania między tymi wpływami), ale także np. stanowi część tzw. analizy udziałowców.A exzercise bierze się stąd, że najczęściej mapping robi grupowo, jako cześć treningu/szkolenia lub rzeczywistego procesu planowania.
Sama to często przeprowadzam (jestem trenerem zarządzania), ale służę też źródłem (jednym z mrowia, bo to bardoz popularne narzędzie): Johnson G. and Scholes, K. Exploring Corporate Strategy: text and Cases, Prentice-Hall, 1993
Selected response from:

bej
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5kartografia / ćwiczenia z kartografii
lim0nka
5nazwa narzędzia analizy kontekstu zewn. lub wewn. i diagnozy problemu w planowaniu strategicznymbej
2ćwiczenia na mapachRobert Zawadzki


  

Answers


57 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
kartografia / ćwiczenia z kartografii


Explanation:
wg słownika PWN/Oxford

lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3581

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek
6 hrs
  -> dziękuję

agree  Lucyna Długołęcka
7 hrs
  -> dziękuję

agree  Jarosław Olszewski
5 days

agree  xxxgracee
9 days

agree  juiceteen: zgadza się, dziękujemy!
2652 days

8 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
ćwiczenia na mapach


Explanation:
Wojskowy slang. Tylko jeżeli tekst ma iść do czegoś związanego z armią.

Robert Zawadzki
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 402

1 day11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
nazwa narzędzia analizy kontekstu zewn. lub wewn. i diagnozy problemu w planowaniu strategicznym


Explanation:
bez kontekstu trudno to roztrzygnąć, bo może rzeczywiście chodzi o kartografię lub wojskowość, ale jeśli nie, to na pewno chodzi o określanie relacji między elementami czegoś. Mapping na tym właśnie polega, ma pomóc uświadomić sobie zależności i uwarunkowania wpływajace na działanie organizacji w określonym aspekcie. Może dotyczyć otoczenia firmy, relacji wewnętrznych i zewnętrznych (np. kto posiada realną władzę na politykę firmy i wzajemne powiązania między tymi wpływami), ale także np. stanowi część tzw. analizy udziałowców.A exzercise bierze się stąd, że najczęściej mapping robi grupowo, jako cześć treningu/szkolenia lub rzeczywistego procesu planowania.
Sama to często przeprowadzam (jestem trenerem zarządzania), ale służę też źródłem (jednym z mrowia, bo to bardoz popularne narzędzie): Johnson G. and Scholes, K. Exploring Corporate Strategy: text and Cases, Prentice-Hall, 1993

bej
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 174