KudoZ home » English to Polish » Other

already back

Polish translation: już


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:already back
Polish translation:już
Entered by: maci3j

17:37 Sep 11, 2011
English to Polish translations [PRO]
Other
English term or phrase: already back
"Already back in 2004 we were awarded with the “Oscar”".
maci3j
United States
już
Explanation:
Już w 2004 roku zdobyliśmy Oskara/nagrodzono nas Oskarem.

"back" ma tutaj funkcję trochę podobną do "ago", tyle, że odnosi się do konkretnej daty, a nie przedziału czasu.


--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2011-09-11 17:59:28 GMT)
--------------------------------------------------

Na przykład jak tutaj:

We tried this already, back in 1998, and the measure failed. - Spróbowaliśmy tego [środka, sposobu] już w 1998 roku, ale zawiódł.
http://hoodathunk.wordpress.com/2008/07/16/


Already back in 1998, she competed in the Eurovision Song Contest in Birmingham, United Kingdom, where she gained 150 points and placed 4th with the song "Hemel En Aarde" (Heaven And Earth). - Już w 1998 roku brała udział w Konkursie Piosenek Eurowizja w Birmingham...
http://www.radiointernational.tk/index.php?option=com_conten...
Selected response from:

Elzbieta Petlicka
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6już
Elzbieta Petlicka
4 -4Juz wstecznieinagiel


Discussion entries: 5





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
już


Explanation:
Już w 2004 roku zdobyliśmy Oskara/nagrodzono nas Oskarem.

"back" ma tutaj funkcję trochę podobną do "ago", tyle, że odnosi się do konkretnej daty, a nie przedziału czasu.


--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2011-09-11 17:59:28 GMT)
--------------------------------------------------

Na przykład jak tutaj:

We tried this already, back in 1998, and the measure failed. - Spróbowaliśmy tego [środka, sposobu] już w 1998 roku, ale zawiódł.
http://hoodathunk.wordpress.com/2008/07/16/


Already back in 1998, she competed in the Eurovision Song Contest in Birmingham, United Kingdom, where she gained 150 points and placed 4th with the song "Hemel En Aarde" (Heaven And Earth). - Już w 1998 roku brała udział w Konkursie Piosenek Eurowizja w Birmingham...
http://www.radiointernational.tk/index.php?option=com_conten...

Elzbieta Petlicka
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  petrolhead
47 mins
  -> dziękuję

agree  laskova
3 hrs
  -> dziękuję

agree  Polangmar
8 hrs
  -> dziękuję

agree  Andrzej Mierzejewski: z zastrzeżeniem: already = już. Na temat "back" piszę w dyskusji.
13 hrs
  -> dziękuję

agree  whole grain
18 hrs
  -> dziękuję

agree  adalab
2 days 16 hrs
  -> dziękuję

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -4
Juz wstecznie


Explanation:
Ujmujac oba wyrazy, prosze sprobowac czy to bedzie lepiej brzmialo.
N.p. Juz wstecznie w roku 2004...

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2011-09-12 03:13:16 GMT)
--------------------------------------------------

Badz tez sam zwrot "Wstecznie".

inagiel
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  petrolhead: Nie będzie lepiej brzmiało, bo to nie jest po polsku!
2 hrs

disagree  Andrzej Mierzejewski: absolutnie nie.
3 hrs

disagree  Elzbieta Petlicka: wsteczny: 1) skierowany w tył, poruszający się do tyłu; 2) przestarzały, sprzeciwiający się postępowi / nie ma nic wspólnego z przeszłością
4 hrs

disagree  whole grain: źle źle źle
9 hrs