KudoZ home » English to Polish » Other

strain relief

Polish translation: odciążenie


10:47 Feb 20, 2012
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Other
English term or phrase: strain relief
Kontekst:

Producent retroreflektorów (SMR) do trakerów laserowych określa, że taki SMR powinien zachować określone parametry w temperaturze roboczej od -15 st. C do 50 st. C. Przechowywanie w temperaturze od -40 st. C do 70 st. C nie powinno spowodować trwałych zmian w jego geometrii.

Podczas testów nowej wersji takiego retroreflektora okazało się, że przechowywanie w skrajnych temperaturach powodowało trwałe odkształcenia jego elementów. I teraz jest zdanie nt. tego, jak producent analizował możliwe przyczyny:

When considering the design of the SMR, the first theories involved temperature induced strain relief of residual machining stresses in the sphere or retroreflector that altered the geometry of the assembly.

(Proces produkcyjny retroreflektora obejmuje obróbkę mechaniczną.)
Maciek Drobka
Poland
Polish translation:odciążenie
Explanation:
Moim zdaniem odciążenie w znaczeniu, że pod wpływem zmiany temperatury uwalnia naprężenia powstałe podczas produkcji.

Były już pytania o strain relief wcześniej, myślę, że tu też pasuje słownikowe tłumaczenie (słownik budowlany)
Selected response from:

Karolina Ojrzynska-Stasiak
Poland
Grading comment
Za 'uwolnienie naprężeń'.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4relaksacja naprężeń
Joanna Rączka
3 +1odciążenie
Karolina Ojrzynska-Stasiak


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
odciążenie


Explanation:
Moim zdaniem odciążenie w znaczeniu, że pod wpływem zmiany temperatury uwalnia naprężenia powstałe podczas produkcji.

Były już pytania o strain relief wcześniej, myślę, że tu też pasuje słownikowe tłumaczenie (słownik budowlany)

Karolina Ojrzynska-Stasiak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 68
Grading comment
Za 'uwolnienie naprężeń'.
Notes to answerer
Asker: Dziękuję za propozycję. Oczywiście sprawdzałem wcześniejsze pytania o „strain relief”, ale odpowiedzi wg mnie nie pasowały w tym kontekście.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  PiotrA: "Agree" nie jest dla słowa "odciążenie" tylko dla frazy "uwolnienie naprężeń" która jest standardowym określeniem dla tego rodzaju zjawisk. Za odciążenie daję "disagree" bo do tego kontekstu ma się zupełnie nijak.
8 hrs
  -> Tak, stąd niska "pewność siebie". Nie do końca mi to grało.

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
relaksacja naprężeń


Explanation:
wyjaśnienie w poprzedniej odpowiedzi


    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/Relaksacja_napr%C4%99%C5%BCe%C5...
    Reference: http://www.instron.pl/wa/glossary/Stress-Relaxation.aspx
Joanna Rączka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 44
Notes to answerer
Asker: Dziękuję za cenny wkład (również w postaci poparcia propozycji A.G. dla 'machined into'). Wybrałem wersję, która ostatecznie znalazła się w moim tłumaczeniu, odesłanym przed zamieszczeniem przez Ciebie tej propozycji.