KudoZ home » English to Polish » Other

United States Consular Agent

Polish translation: agen konsularny Stanów Zjednoczonych


10:42 Jul 5, 2003
English to Polish translations [PRO]
English term or phrase: United States Consular Agent
nazwa stanowiska
Robert Pranagal
Polish translation:agen konsularny Stanów Zjednoczonych
Explanation:
to jeden ze szczebli w hierarchii dyplomatycznej

"Konwencja wiedeńska uznała cztery klasy urzędów konsularnych: konsulaty generalne, konsulaty, wicekonsulaty i agencje konsularne. [...]
Na czele urzędu konsularnego stoi kierownik, którym może być (w zależności od klasy):
- konsul generalny,
- wicekonsul lub
- agent konsularny."

Projekt ustawy o ograniczeniu działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne, jako osoby pełniące funkcję publiczną wymienia m.in.:
"15) radca, konsul generalny, I, II, III sekretarz, konsul, wicekonsul,
agent konsularny, attache, attache konsularny, sekretarz archiwista."

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 35 mins (2003-07-05 15:18:15 GMT)
--------------------------------------------------

Oczywiście miało być \'Agent konsularny Stanów Zjednoczonych\" ;-)
Selected response from:

leff
Grading comment
dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1urzędnik konsularny Stanów Zjednoczonych
Pawel Czernecki
4agen konsularny Stanów Zjednoczonych
leff


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
urzędnik konsularny Stanów Zjednoczonych


Explanation:
Amerykański urzędnik konsularny w Polsce musi więc, zanim podejmie decyzję o wydaniu wizy, mieć informacje o "przyszłym" studencie w komputerowym systemie SEVIS.
http://asenglish.xo.pl/usa/wizy.htm


    Reference: http://asenglish.xo.pl/usa/wizy.htm
Pawel Czernecki
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1049

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mmstasik
3 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
agen konsularny Stanów Zjednoczonych


Explanation:
to jeden ze szczebli w hierarchii dyplomatycznej

"Konwencja wiedeńska uznała cztery klasy urzędów konsularnych: konsulaty generalne, konsulaty, wicekonsulaty i agencje konsularne. [...]
Na czele urzędu konsularnego stoi kierownik, którym może być (w zależności od klasy):
- konsul generalny,
- wicekonsul lub
- agent konsularny."

Projekt ustawy o ograniczeniu działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne, jako osoby pełniące funkcję publiczną wymienia m.in.:
"15) radca, konsul generalny, I, II, III sekretarz, konsul, wicekonsul,
agent konsularny, attache, attache konsularny, sekretarz archiwista."

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 35 mins (2003-07-05 15:18:15 GMT)
--------------------------------------------------

Oczywiście miało być \'Agent konsularny Stanów Zjednoczonych\" ;-)


    Reference: http://prawo.interia.pl/miedzynarodowy/publiczne?aid=6468&s=...
    Reference: http://www.kp.pis.org.pl/inicjatywy/103_antykorupcyjna.pdf
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
dzięki