KudoZ home » English to Polish » Other

fibre optic lamp

Polish translation: lampka światłowodowa


01:01 Dec 1, 2003
English to Polish translations [PRO]
English term or phrase: fibre optic lamp
Frankie:
This carpet looks like it matches the fibres we found in the roofing felt. This is probably the room.
Boyd:
So where is the blood?
Frankie:
Probably minute traces here. Mel, can you pass me the fibre optic lamp?
lim0nka
United Kingdom
Polish translation:lampka światłowodowa
Explanation:
choć nie bardzo widzę sens tej prośby w śledztwie. bo najczęściej są to lampki ozdobne - dające niewiele rozproszonego światła, ale za to efektownie wyglądające.

Ale być może chodzi o jakąś specjalistyczną lampę, w której światłowody są wykorzystywane np do przesyłu światła UV

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 29 mins (2003-12-01 02:31:14 GMT)
--------------------------------------------------

Jedyne \'fibre optic lamp\' (inne niż te ozdobne) na jaki natrafiłem, to lampy światłowodowe wykorzystywane w celu uzyskania zimnego światła (tzn. bez promieniowania termicznego). Ale o żadnych zastosowaniach kryminologicznych mowy nie ma. chyba pozostań przy \'lampa światłowodowa\' bez wdawania się w szczególy.
Selected response from:

leff
Grading comment
Dzięki, tak poleciało.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4lampka światłowodowa
leff
3lampka UV do wykrywania niewidocznych śladów tkanek
Agnieszka Hayward
4 -1lampa na oewiat' owodzie
SafeTrad


Discussion entries: 4





  

Answers


54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
lampa na oewiat' owodzie


Explanation:
--

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-01 02:36:45 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.proz.com/?sp=h&id=424883&keyword=fiber optic

Term
flexible fiber optic lamp
Translation
lampa na elastycznym świat©Żowodzie

Gooseneck lamp (part of the flexible fiber optic lamp)
Lamp housing (part of the flexible fiber optic lamp)
The flexible fiber optic lamp illuminates the area of operation without heating it up.

Asker:   Szymon Cegielka

SafeTrad
Native speaker of: French

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Agnieszka Hayward: excuse me, but do you even understand your own answer?
16 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
lampka UV do wykrywania niewidocznych śladów tkanek


Explanation:
biorąc przykład z nowego kolegi, także zgaduję, a co mam byc gorsza. Lim0nko, wybaczysz?

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-01 02:22:46 (GMT)
--------------------------------------------------

niewidocznych gołym okiem, rzecz jasna

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-01 02:26:06 (GMT)
--------------------------------------------------

wykrywacz śladów tkanek

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-01 02:28:47 (GMT)
--------------------------------------------------

ultrafioletowy detektor śladów? (nie spocznę) ;o)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-01 04:15:20 (GMT)
--------------------------------------------------

OK, I take back my sarcastic remark on SafeTrad\'s answer. I admit, I was a bit tired after seeing numerous answers to other questions provided by someone who was purely guessing and overreacted here. Sorry.

Agnieszka Hayward
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 680

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  leff: tylko dlaczego tak podkreślają to 'fibre optic' a słowa o UV nie mówią - przecież 'UV lamp' jest łatwiej powiedzieć?
5 mins
  -> bo czasem...ehem, za Wielką Wodą dziwnie się mówi...?

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lampka światłowodowa


Explanation:
choć nie bardzo widzę sens tej prośby w śledztwie. bo najczęściej są to lampki ozdobne - dające niewiele rozproszonego światła, ale za to efektownie wyglądające.

Ale być może chodzi o jakąś specjalistyczną lampę, w której światłowody są wykorzystywane np do przesyłu światła UV

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 29 mins (2003-12-01 02:31:14 GMT)
--------------------------------------------------

Jedyne \'fibre optic lamp\' (inne niż te ozdobne) na jaki natrafiłem, to lampy światłowodowe wykorzystywane w celu uzyskania zimnego światła (tzn. bez promieniowania termicznego). Ale o żadnych zastosowaniach kryminologicznych mowy nie ma. chyba pozostań przy \'lampa światłowodowa\' bez wdawania się w szczególy.


    Reference: http://www.bkelec.com/lighting2/Decorative2.htm
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
Dzięki, tak poleciało.