KudoZ home » English to Polish » Other

bad hair day

Polish translation: dzisiaj nawet moje włosy są przeciwko mnie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bad hair day
Polish translation:dzisiaj nawet moje włosy są przeciwko mnie
Entered by: *eva*

10:23 Dec 4, 2003
English to Polish translations [Non-PRO]
/ powiedzenie
English term or phrase: bad hair day
kontekst: moje odbicie w lustrze, hehe.
ALe na serio, od jakiegos czasu chodzi mi to (nomen omen) po głowie: jak trafnie oddać ideę tego powiedzenia w języku polskim? Zeby było wiadomo,że to i fryzura, i że nic się nie udaje... Może potrzebne są dwie wersje? A może uda się ukuć jakieś nowe powiedzenie?
To jak? mała giełda pomysłów?
*eva*
United Kingdom
dzisiaj nawet moje włosy są przeciwko mnie
Explanation:
...czego właśnie doświadczam ;-/

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2003-12-04 10:48:07 GMT)
--------------------------------------------------

przykład: miało być \"medium confidence\", a jest \"lowest confidence\". Grrr...
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
Myślę, że wszystkie propozycje są jak najbardziej trafne. Andrzeja L bardzo śmieszna i odnosi się, że tak powiem, do strony wizualnej zagadnienia (możnaby też powiedzieć "dzień złośliwych włosów", jeśli ktoś ma :o) Propozycja Ginger najlepiej z kolei oddaje stan ducha i jest utartym powiedzeniem w jęz. polskim (chociaż jest na to angielskie: to get up on the wrong side of the bed). Andrzej M. - punkty za humor i za uchwycenie podwójnego sensu :o) Wariacja lim0nki też fajna , moja wariacja: dzisiaj nawet moje włosy odmawiają wspólpracy ;o) Dziękuję wszystkim i pozdrawiam! Ewa
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1dzień złośliwego lustra
Andrzej Lejman
1 +3dzisiaj nawet moje włosy są przeciwko mnie
Andrzej Mierzejewski
3wstac z lozka lewa noga
GingerR


Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
dzień złośliwego lustra


Explanation:
ot tak, na początek ...

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maciej Andrzejczak: a mi się podoba propozycja kolegi...
1 day 5 hrs

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wstac z lozka lewa noga


Explanation:
w sensie, ze nic nam sie nie udaje, nawet fryzura sie nie chce ukladac.

propozycja

GingerR
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 515

23 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +3
dzisiaj nawet moje włosy są przeciwko mnie


Explanation:
...czego właśnie doświadczam ;-/

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2003-12-04 10:48:07 GMT)
--------------------------------------------------

przykład: miało być \"medium confidence\", a jest \"lowest confidence\". Grrr...

Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 6781
Grading comment
Myślę, że wszystkie propozycje są jak najbardziej trafne. Andrzeja L bardzo śmieszna i odnosi się, że tak powiem, do strony wizualnej zagadnienia (możnaby też powiedzieć "dzień złośliwych włosów", jeśli ktoś ma :o) Propozycja Ginger najlepiej z kolei oddaje stan ducha i jest utartym powiedzeniem w jęz. polskim (chociaż jest na to angielskie: to get up on the wrong side of the bed). Andrzej M. - punkty za humor i za uchwycenie podwójnego sensu :o) Wariacja lim0nki też fajna , moja wariacja: dzisiaj nawet moje włosy odmawiają wspólpracy ;o) Dziękuję wszystkim i pozdrawiam! Ewa

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: a co ma powiedzieć łysy? ;-)))
15 mins
  -> że włosy poszły na spacer i nie chcą wrócić ;-)))

agree  Miroslawa Jodlowiec: he, he, he...
8 hrs
  -> dzięki! łatwo się śmiać, gdy się ma takie włosy, jak na fotce :-)

agree  lim0nka: i wariacja: dziś nawet włosy sprzysięgły się przeciwko mnie :)
11 hrs
  -> dzięki!

agree  magdat: chyba najlepsze to co proponuje limonka
22 hrs
  -> ach! nie spodziewałem się aż takiego poparcia... :-)))