KudoZ home » English to Polish » Other

Rocket salad

Polish translation: sałatka z rukoli


16:20 Dec 9, 2003
English to Polish translations [Non-PRO]
English term or phrase: Rocket salad
Culinary term
Polish translation:sałatka z rukoli
Explanation:
rocket - dziś najczęściej rukola właśnie, choć zwana też rokietą albo rokietą siewną; salad to częściej danie już przyprawione, zatem sałatka, nie sałata, może być nawet lettuce salad
Selected response from:

pidzej
Poland
Grading comment
Dziękuję:-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4sałatka z rukolipidzej
4sałata siewna
bartek


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rocket salad
sałata siewna


Explanation:
Największe znaczenie ma sałata siewna (Lactuca sativa), gatunek o niejasnym pochodzeniu, stara roślina uprawna z basenu Morza Śródziemnego, powszechnie uprawiana na całym świecie. Najczęściej uprawia się odmiany głowiaste (var. capitata) dostarczające kruchych liści o zgrubiałych nerwach, spożywanych na surowo. Rzadziej spotykana jest odmiana szparagowa (var. angustana) uprawiana w Chinach i USA, mająca zgrubiałą łodygę, jadalna na surowo, gotowana lub kiszona. Podobne zastosowanie ma odmiana zwana głąbikami krakowskimi (Lactuca cracoviensis), niestety mało znana i coraz rzadsza w uprawie. W południowej Europie sadzi się odmianę długolistną (var. lon-gifolia), przyrządzaną tak jak szpinak oraz odmianę rzymską, albo kędzierzawą (var. romana), spożywaną jak sałata głowiasta.



bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rocket salad
sałatka z rukoli


Explanation:
rocket - dziś najczęściej rukola właśnie, choć zwana też rokietą albo rokietą siewną; salad to częściej danie już przyprawione, zatem sałatka, nie sałata, może być nawet lettuce salad

pidzej
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1077
Grading comment
Dziękuję:-)