KudoZ home » English to Polish » Other

facilitator

Polish translation: moderator


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:facilitator
Polish translation:moderator
Entered by: Maciej Andrzejczak

17:10 Dec 10, 2003
English to Polish translations [PRO]
English term or phrase: facilitator
z grupy słów bez polskiego odpowiednika:

polityka kadrowa, open door process itp.

pracownik może zażądać rozmowy formalnej z udziałem członków Fairness Committee

The Fairness Committee Facilitator has 30 days to start the formal hearing from the date of the request

idealnie gdyby było to jedno słowo...ale wiem,ze ciężko
Maciej Andrzejczak
Poland
moderator
Explanation:
???
Przejrzałem pare tekstów na ten temat i z opisu wynika, że w wielu przypadkach przypisuje mu się rolę zbliżoną do moderatora.
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
po długim namyśle między moderatorem a mediatorem wyrbałem moderatora ! dzięki wszystkim :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4moderator
Andrzej Lejman
4specjalny przedstawicielkrzyna
4przewodniczącyanglista
3mediator
bartek
3już było
Piotr Turski


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
moderator


Explanation:
???
Przejrzałem pare tekstów na ten temat i z opisu wynika, że w wielu przypadkach przypisuje mu się rolę zbliżoną do moderatora.


Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466
Grading comment
po długim namyśle między moderatorem a mediatorem wyrbałem moderatora ! dzięki wszystkim :)

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
już było


Explanation:
http://www.proz.com/kudoz/140203
Niemniej wybór terminu zależy chyba od kontekstu - koordynator mógłby być

Piotr Turski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 335

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
mediator


Explanation:
facilitator - ten, który ułatwia, prowadzi przez meandry, wspiera i ułatwia kontakty, jest swego rodzaju ł±cznikiem

A więc może w tej sytuacji mediator

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przewodniczący


Explanation:
tej komisji

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-10 17:44:42 (GMT)
--------------------------------------------------

1. no bo kto inny jest \"głową\" komisji?

2. ten facilitator został niedawno zaproponowany (chyba przez Magdę Dz.) w jakimś tłumaczeniu pol->ang, ale nie mogę znaleźć

anglista
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 454

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: poczytaj trochę - chair wyznacza facilitatora
9 mins

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
specjalny przedstawiciel


Explanation:
może tak, w ten sposób unikamy konieczności precyzyjnego określania nazwy funkcji nie mającej bezpośredniego odpowiednika w jęz. pol.

krzyna
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 251