KudoZ home » English to Polish » Other

shift

Polish translation: przesunięcie / transakcentacja


09:58 Dec 30, 2003
English to Polish translations [Non-PRO]
/ English grammar
English term or phrase: shift
Stress shift
svtl
Polish translation:przesunięcie / transakcentacja
Explanation:
akcentu
Transakcentacja, przesunięcie akcentu wyrazowego z sylaby przewidzianej przez system językowy jako akcentowana na sylabę inną. Transakcentacja meliczna oznacza podporządkowanie akcentowania językowego akcentowaniu muzycznemu w tekstach śpiewanych, tzn. przesunięcie akcentu wyrazowego na sylabę wyróżnioną przez rozkład akcentów muzycznych. Transakcentacja metryczna podporządkowuje akcentowanie językowe akcentowaniu wynikającemu z wzorca rytmicznego w tekstach wierszowanych.

http://wiem.onet.pl/wiem/00b0a0.html
Selected response from:

bartek
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3przesunięcie / transakcentacja
bartek
4zmiana
vladex


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zmiana


Explanation:
tu:
zmiana pozycji akcentu

http://www.univ.gda.pl/ects/index/fia/fia001.htm


    Reference: http://www.univ.gda.pl/ects/index/fia/fia001.htm
vladex
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 431

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
przesunięcie / transakcentacja


Explanation:
akcentu
Transakcentacja, przesunięcie akcentu wyrazowego z sylaby przewidzianej przez system językowy jako akcentowana na sylabę inną. Transakcentacja meliczna oznacza podporządkowanie akcentowania językowego akcentowaniu muzycznemu w tekstach śpiewanych, tzn. przesunięcie akcentu wyrazowego na sylabę wyróżnioną przez rozkład akcentów muzycznych. Transakcentacja metryczna podporządkowuje akcentowanie językowe akcentowaniu wynikającemu z wzorca rytmicznego w tekstach wierszowanych.

http://wiem.onet.pl/wiem/00b0a0.html

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff
2 mins

agree  Anna Bittner
11 mins

agree  magdat
4 hrs