KudoZ home » English to Polish » Other

pot pie

Polish translation: zapiekanka mięsno-warzywna (przygotowywana w głębokim naczyniu)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pot pie
Polish translation:zapiekanka mięsno-warzywna (przygotowywana w głębokim naczyniu)
Entered by: anglista

11:17 Dec 31, 2003
English to Polish translations [PRO]
English term or phrase: pot pie
nie mam kontekstu
wiem tylko, ze ma to cos wspolnego z jedzeniem (mniam)
Robert Pranagal
zapiekanka mięsno-warzywna (przygotowywana w głębokim naczyniu)
Explanation:
Nowy Słownik Fundacji Kościuszkowskiej

przeglądałam też przepisy w sieci, zwykle mieszaninę pokrojonego mięsa z różnymi warzywami przykrywa się rozwałkowanym ciastem i zapieka w piekarniku,
tu jest kilka typowych:
http://www.cdkitchen.com/recipes/recs/448/Disneys_50s_Prime_...
http://www.cdkitchen.com/recipes/recs/448/Emerils_Chicken_Po...

ale są też przepisy na pot pies przyrządzane bez użycia piekarnika, mniej więcej jak eintopf, np. ten:
http://www.cdkitchen.com/recipes/recs/448/Skillet_Chicken_Po...
Selected response from:

anglista
Grading comment
~dzieki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4zapiekanka mięsno-warzywna (przygotowywana w głębokim naczyniu)anglista
3 +1ciasto z farszem
lim0nka
4mięso z jarzynami w cieście
bartek


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mięso z jarzynami w cieście


Explanation:
Oxford

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: A z jarzynami i serem to już nie? Oxford, wydanie drugie, poprawione - kiedy?
16 mins
  -> Andrzeju, pytasz mnie o to już drugi raz w ciągu miesiąca! To nie do mnie!

16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
ciasto z farszem


Explanation:
to taka ostrożna propozycja, bo 'pot pies' mogą mieć
różny farsz, mięsny, warzywny, pieczarkowy itp.

jeśli wiesz, co jest w środku, nie ma sprawy,
dajesz np. 'kurczak w cieście' i po sprawie

lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3581

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: Kulebiak?
1 min
  -> coś w tym stylu, ale kulebiak chyba za bardzo będzie się kojarzył z rosyjskim pierogiem, a to jest okrągłe i typowo amerykańskie ;)

23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zapiekanka mięsno-warzywna (przygotowywana w głębokim naczyniu)


Explanation:
Nowy Słownik Fundacji Kościuszkowskiej

przeglądałam też przepisy w sieci, zwykle mieszaninę pokrojonego mięsa z różnymi warzywami przykrywa się rozwałkowanym ciastem i zapieka w piekarniku,
tu jest kilka typowych:
http://www.cdkitchen.com/recipes/recs/448/Disneys_50s_Prime_...
http://www.cdkitchen.com/recipes/recs/448/Emerils_Chicken_Po...

ale są też przepisy na pot pies przyrządzane bez użycia piekarnika, mniej więcej jak eintopf, np. ten:
http://www.cdkitchen.com/recipes/recs/448/Skillet_Chicken_Po...

anglista
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 454
Grading comment
~dzieki