KudoZ home » English to Polish » Other

Emergency Card

Polish translation: POTRZEBNA POMOC


14:57 Jan 20, 2004
English to Polish translations [Non-PRO]
English term or phrase: Emergency Card
Jest to naglowek karty, ktora pracownik nie mowiacy po polsku moze pokazac Polakowi, proszac o pomoc, o wezwanie pogotowia lub policji. Nie mam pomyslu na dobra polska nazwe.
Himawari
Poland
Polish translation:POTRZEBNA POMOC
Explanation:
Po namyśle dochodzę do wniosku, że "karta alarmowa" nie musi być do końca jednoznaczna. Z telewizji przyjechali, czy co? A może ktoś dolał jodyny do pralki?

Jest stary dowcip w branży IT: zdarzało się w przeszłości, że użytkownik po ujrzeniu komendy "Press any key" naciskał reset.
Dlatego w USA produkuje się również klawiatury, w których na klawiszu spacji jest dodatkowo nadrukowane ANY...


I tak sobie myślę, że to powyżej to by była chyba najlepsza propozycja.
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
To jest swietne! Dziekuje.Zdecydowanie najlepsze w tym kontekscie.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3POTRZEBNA POMOC
Andrzej Lejman
3 +1karta alarmowa
Pawel Czernecki
2karta pomocykazia
2 -1Karta zabezpieczajaca
Dorota Crates


Discussion entries: 2





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
emergency card
karta alarmowa


Explanation:
propozycja

Pawel Czernecki
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1049

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: wątpię, żeby dało się znaleźć coś krótszego i bardziej jednoznacznego
13 mins

10 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -1
Karta zabezpieczajaca


Explanation:
?

Dorota Crates
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 140

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Lejman: niestety nie
5 mins

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
POTRZEBNA POMOC


Explanation:
Po namyśle dochodzę do wniosku, że "karta alarmowa" nie musi być do końca jednoznaczna. Z telewizji przyjechali, czy co? A może ktoś dolał jodyny do pralki?

Jest stary dowcip w branży IT: zdarzało się w przeszłości, że użytkownik po ujrzeniu komendy "Press any key" naciskał reset.
Dlatego w USA produkuje się również klawiatury, w których na klawiszu spacji jest dodatkowo nadrukowane ANY...


I tak sobie myślę, że to powyżej to by była chyba najlepsza propozycja.

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466
Grading comment
To jest swietne! Dziekuje.Zdecydowanie najlepsze w tym kontekscie.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek: chyba tak. Też o tym myślałam. Jeżeli nie doslownie to - to coś w tym charakterze, ale to wygląda sensownie i zrozumiale
5 mins

agree  hadraadae
17 mins

agree  Monika Pilecka: rewelacja
20 hrs

35 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
karta pomocy


Explanation:
albo karta szybkiej pomocy

kazia
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 26