KudoZ home » English to Polish » Other

double pike

Polish translation: podwójny scyzoryk z obrotem


17:43 Jan 22, 2004
English to Polish translations [PRO]
English term or phrase: double pike
He entered water doing a double pike with twist.

To tylko opis, na ekranie same gadające głowy. :(
lim0nka
United Kingdom
Polish translation:podwójny scyzoryk z obrotem
Explanation:
pike
A position in which the body is bent at the hips, with knees straight and toes pointed.
[Hickok Sports Glossary - Diving]

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2004-01-22 18:06:02 GMT)
--------------------------------------------------

Tak naprawdę jest to SKOK (nie: wyskok) w pozycji łamanej (zwanej popularnie scyzorykiem). W tej pozycji zawodnik obraca się w locie dwa razy wokół osi poziomej (stąd \'double\'), a następnie prostuje się i przed uderzeniem w wodę wykonuje jeszcze jeden pełny obrót (tzw. śrubę) wokół osi pionowej.

A SKOK dlatego, że w pozycji łamanej nie da rady zrobić wyskoku. Wyskoki wykonuje się tylko z pozycji wyprostowanej. Z pozycji kucznej, łamanej i ze stania na rękach jest to jedynie skok.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 8 hrs 40 mins (2004-01-24 02:24:02 GMT)
--------------------------------------------------

No więc fachowo jest to przypuszczalnie podwójne salto w pozycji łamanej ze śrubą. Pod http://diving.republika.pl/zd/przepisy/d8/wprzod/104b.jpg masz to nawet rozrysowane (tyle że bez końcowej śruby). A pod http://www.radical-raducan.com/tricase/animations/02pacfx02.... jest filmik przedstawiający \'double pike\', tyle że w wersji gimnastycznej (double pike to ostatni fragment, ten po wysokim wybiciu się w górę)
Selected response from:

leff
Grading comment
Jedno pytanie, a tyle się nauczyłam. :) Bardzo dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4podwójny wyskok w pozycji łamanej
bartek
4podwójny scyzoryk z obrotem
leff
3skok z podwójnym łamaniem i obrotem
Agnieszka Hayward


Discussion entries: 2





  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
podwójny wyskok w pozycji łamanej


Explanation:
KOściuszko

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
skok z podwójnym łamaniem i obrotem


Explanation:
reference: 3 lata w AZS UW w sekcji pływackiej :o)

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-22 18:13:13 (GMT)
--------------------------------------------------

ew. ze śrubą

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-22 18:13:59 (GMT)
--------------------------------------------------

hm... to ma tez nazwę, taka super-fachową.... ale moje szare komórki poszły na spacer...

Agnieszka Hayward
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 680

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  leff: ale przeciez to nie łamanie jest podwójne, tylko obrót w pozycji łamanej
2 hrs
  -> łamanie może być podwójne. a obrót dopiero przy drugim łamaniu

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
podwójny scyzoryk z obrotem


Explanation:
pike
A position in which the body is bent at the hips, with knees straight and toes pointed.
[Hickok Sports Glossary - Diving]

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2004-01-22 18:06:02 GMT)
--------------------------------------------------

Tak naprawdę jest to SKOK (nie: wyskok) w pozycji łamanej (zwanej popularnie scyzorykiem). W tej pozycji zawodnik obraca się w locie dwa razy wokół osi poziomej (stąd \'double\'), a następnie prostuje się i przed uderzeniem w wodę wykonuje jeszcze jeden pełny obrót (tzw. śrubę) wokół osi pionowej.

A SKOK dlatego, że w pozycji łamanej nie da rady zrobić wyskoku. Wyskoki wykonuje się tylko z pozycji wyprostowanej. Z pozycji kucznej, łamanej i ze stania na rękach jest to jedynie skok.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 8 hrs 40 mins (2004-01-24 02:24:02 GMT)
--------------------------------------------------

No więc fachowo jest to przypuszczalnie podwójne salto w pozycji łamanej ze śrubą. Pod http://diving.republika.pl/zd/przepisy/d8/wprzod/104b.jpg masz to nawet rozrysowane (tyle że bez końcowej śruby). A pod http://www.radical-raducan.com/tricase/animations/02pacfx02.... jest filmik przedstawiający \'double pike\', tyle że w wersji gimnastycznej (double pike to ostatni fragment, ten po wysokim wybiciu się w górę)

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
Jedno pytanie, a tyle się nauczyłam. :) Bardzo dziękuję.