KudoZ home » English to Polish » Other

medical legitimacy

Polish translation: medyczne uzasadnienie

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:medical legitimacy
Polish translation:medyczne uzasadnienie
Entered by: Malgorzata Kazmierczak

01:06 Oct 12, 2004
English to Polish translations [PRO]
Social Sciences - Other
English term or phrase: medical legitimacy
In bestowing on these pseudo-mothers the mantle of a medical diagnosis, the perpetrator is rewarded with that which she has been looking for—official recognition as a suffering person and medical legitimacy.

Okrywajac pseudo matki plaszczykiem lekarskiej diagnozy nagradza sie je tym do czego dazyly: oficjalnym statusem osoby chorej oraz ????
Chodzi chyba o cos w rodzaju potwierdzenia/uwierzytelnienia przez lekarza ???
Verbatim "medyczna legalnosc" chyba nie ma sensu...
xxxJowita
medyczne uzasadnienie
Explanation:
moze jakos tak?
Selected response from:

Malgorzata Kazmierczak
Grading comment
dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3medyczne uzasadnienie
Malgorzata Kazmierczak
5medyczne uzasadnienie
xxxNowicki
4 -1uprawnienie do opieki medycznej
Wlodzimierz Gontarz


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
medyczne uzasadnienie


Explanation:
moze jakos tak?

Malgorzata Kazmierczak
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20
Grading comment
dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxNowicki: byłaś pierwsza na to wygląda
4 mins
  -> dzieki!!!

agree  mdarron
24 mins
  -> dziekuje!

agree  Pawel Gromek
9 days

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
medyczne uzasadnienie


Explanation:
tu chodzi o to, iż owe matki (o ile rozumiem kontekst poruszamy się w temacie Munhausena by proxy) uzyskują status osoby chorej oraz medyczne uzasadnienie (diagnozy) - teraz będzie taka jedna z drugą mogła powiedzieć "A nie mówiłam"

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2004-10-12 01:14:03 GMT)
--------------------------------------------------

no cóż skoro się spóźniłem to posypuję się popiołem

xxxNowicki
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in HebrewHebrew
PRO pts in category: 24

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
uprawnienie do opieki medycznej


Explanation:
Może chodzi o to, że zyskują uprawnienia do opieki medycznej (w domyśle: która im sie nie należy, bo "jakieś tam powody", bo "pseudo-matki" itp...)

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs 57 mins (2004-10-12 11:04:15 GMT)
--------------------------------------------------

Łopatologicznie to jest: \"wiarygodność medyczna\".

Wlodzimierz Gontarz
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  xxxNowicki: oj nie, to zupełnie nie o to chodzi
5 hrs