KudoZ home » English to Polish » Other

unsafe practices

Polish translation: niezachowanie odpowiedniej ostrożności


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:unsafe practices
Polish translation:niezachowanie odpowiedniej ostrożności
Entered by: Maciej Andrzejczak

18:33 Dec 2, 2004
English to Polish translations [PRO]
Other
English term or phrase: unsafe practices
Hazards or unsafe practices, which could result in minor personal injury or product or property damage

rodzaje ryzyk we wstępie do insrukcji- jakieś ładne określenie można...?
Maciej Andrzejczak
Poland
niezachowanie odpowiedniej ostroznosci
Explanation:
kolejna propozycja

jezeli to instrukcja dla uzytkownikow, to "niebezpieczne praktyki" moga im nic nie mowic. Jezeli dla wlascicieli warsztatow itp., to zgadzam sie z Bartkiem.
Selected response from:

Agnieszka Hayward
Poland
Grading comment
dzięki - kontekstowo minimalnie najlepsze...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1niebezpieczne praktyki
bartek
4niebezpieczne metody pracyMarek Daroszewski (MrMarDar)
3 +1niezachowanie odpowiedniej ostroznosci
Agnieszka Hayward
3 +1nieostrożne postępowanieemer


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
niebezpieczne praktyki


Explanation:
. ¦rodowiska w Toruniu zamierza stworzyć program rozwi±zuj±cy problem odpadów szpitalnych
i innych niebezpiecznych ("Niebezpieczne praktyki", Gazeta Prawna ...
www.mos.gov.pl/1aktualnosci/przeglad_prasy/2002styczen/04_0...

... Wypadek jako zdarzenie fizyczne powstaje nagle, ale zagrożenia, niebezpieczne praktyki
i różnego typu braki, wymuszaj±ce odstępstwa od przepisów ...
www.atest.ceti.pl/article.php?id=aa0311_2

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1362

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  maciejm
27 mins

neutral  Andrzej Mierzejewski: dobre na tytuł w gazecie, ale IMO "praktyki" s± zbyt kolokwialne i do przepisów się nie nadaj±
16 hrs

26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
niezachowanie odpowiedniej ostroznosci


Explanation:
kolejna propozycja

jezeli to instrukcja dla uzytkownikow, to "niebezpieczne praktyki" moga im nic nie mowic. Jezeli dla wlascicieli warsztatow itp., to zgadzam sie z Bartkiem.

Agnieszka Hayward
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 48
Grading comment
dzięki - kontekstowo minimalnie najlepsze...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  legato
3 hrs
  -> dzieki

40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
nieostrożne postępowanie


Explanation:
ew. jeszcze może być...

"Duża ilość spraw dotyczących wypadków ciężkich i śmiertelnych zostaje umorzona. Powodem umorzenia jest najczęściej nieostrożne postępowanie samych poszkodowanych. Przykładem jest wypadek, jaki miał miejsce..."


    Reference: http://www.prawo.lex.pl/czasopisma/aop/wiezien.html
emer
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Mierzejewski
16 hrs
  -> Dziękuję!

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
niebezpieczne metody pracy


Explanation:
moýe tak?
Okrćgowy Inspektorat Pracy we Wrocůawiu
... wymaganych urzŕdzeń mechanicznych; niebezpieczne metody pracy- operowanie rćkami
w strefie niebezpiecznej, np. w pobliýu nieosůonićtego ...
www.wroclaw.oip.pl/131.htm

Państwowa Inspekcja Pracy
... efekcie powodujđc swe ośmieszanie i szczególnie raýđce naruszanie obowiđzujđcego
RP systemu prawnego, jednocześnie inicjujđc niebezpieczne metody pracy ...
www.korupcja.net/pip/prez.html

VORTAL BHP - Informacje na temat BHP. Agencja usůug dla ...
... 4. Pracownikowi nie wolno: • stosowaă niebezpieczne metody pracy • korzystaă z
niesprawnej maszyny • pracowaă bez nakazanych ochron osobistych ...
www.bhp.xtd.pl/article.php?sid=967

5. Wypadki przy pracy i choroby zawodowe w rolnictwie ...
... gospodarskich; nieprzestrzeganie podstawowych zasad bezpieczeństwa pracy,
niebezpieczne metody pracy, nieúwiadomoúă zagroýeń; ...
www.pip.gov.pl/Infor/spraw2003/sprw-int/spr02-5.htm

www.roztocze.net - Nie zawsze sielsko
... Najwićcej odmów z tego tytuůu odnotowano wobec poszkodowanych stosujŕcych niebezpieczne
metody pracy (praca z uýyciem tarczowych piů do drewna bez ...
www.roztocze.net/drukuj.php?id=10116

Sprawozdanie GIP z dziaůalnoúci PIP
... ¨ nieprzestrzeganie podstawowych zasad bezpieczeństwa pracy, nieúwiadomoúă
oraz lekcewaýenie zagroýeń, niebezpieczne metody pracy; ...
pip.bip.ornak.pl/pl/bip/sprawozd_ pip_2003/sprawozd_pip_2003_02

HTH

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 654