KudoZ home » English to Polish » Other

"mirror"

Polish translation: odzwierciedlanie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mirror
Polish translation:odzwierciedlanie
Entered by: Jacek Krankowski

13:07 Oct 3, 2001
English to Polish translations [Non-PRO]
English term or phrase: "mirror"
technika stosowana w rozmowach kwalifikacyjnych i wywiadach polegająca na powtarzaniu słów lub krótkich fragmentów z wypowiedzi kandydata min. w celu zachęcenia kandydata do rozwinięcia tematu
Leszek Bogdanski
odzwierciedlanie
Explanation:
Nie spotkalam sie nigdy z pojeciem "mirror" w tym znaczeniu, w psychologii uzywa sie jednak czasem terminu "reflective listening". Oznacza to wlasnie powtarzanie fragmentow wypowiedzi rozmowcy w celu zachecenia go do pelniejszego wyrazenia swoich uczuc, nie narzucajac mu przy tym wlasnych opinii. Na jezyk polski tlumaczy sie to jako "sluchanie odbijajace", "sluchanie odzwierciedlajace" czy "odzwierciedlanie".
Selected response from:

Hanna Burdon
United Kingdom
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5imitacjaponar
2odzwierciedlanie
Hanna Burdon


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
odzwierciedlanie


Explanation:
Nie spotkalam sie nigdy z pojeciem "mirror" w tym znaczeniu, w psychologii uzywa sie jednak czasem terminu "reflective listening". Oznacza to wlasnie powtarzanie fragmentow wypowiedzi rozmowcy w celu zachecenia go do pelniejszego wyrazenia swoich uczuc, nie narzucajac mu przy tym wlasnych opinii. Na jezyk polski tlumaczy sie to jako "sluchanie odbijajace", "sluchanie odzwierciedlajace" czy "odzwierciedlanie".


    np. "Wychowanie bez porazek" Gordona (ale nie mam go pod reka i cytuje z pamieci)
Hanna Burdon
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1199

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
imitacja


Explanation:
technika imitacji, metoda imitacji, imitacja

"mirror" technique - imitacja
Also used in a child development field to encourage and facilitate play.

"A little known technique that I have used to guarantee success is something called the mirror technique. This is a success technique whereby you use imitation to breed acceptance. Notice how your potential employers are acting. Look at their postures and their motions. ..."
www.nrecruiter.com/JobSkrsInterviewAdvice2a.htm

" Some of the ways to regain rapport are to backtrack accurately, mirror posture, breathing, key words and gestures and voice characteristics. "
www.nlptraining.com/article1.htm

"Mirror Statements—These statements allow you to probe a little more deeply into the candidate. It is used in conjunction with the ever-powerful tool of silence. The key with this technique is to repeat the essence of the candidate’s comments..."
www.libsci.sc.edu/bob/class/clis724/SpecialLibrariesHandboo... tetterton.htm





ponar
PRO pts in pair: 695