KudoZ home » English to Polish » Physics

Each pipe is occupied by a quarter-wave

Polish translation: W każdej piszczałce zakrytej powstaje fala o długosci 1/4 całej fali


14:20 Dec 22, 2005
English to Polish translations [PRO]
Science - Physics / Acoustics
English term or phrase: Each pipe is occupied by a quarter-wave
"W każdej z obu zakrytych piszczałek powstaje ćwierć fali"???
Chodzi o "two closed organ pipes". Tak w poprzednim zdaniu.
DarekS
Polish translation:W każdej piszczałce zakrytej powstaje fala o długosci 1/4 całej fali
Explanation:
Nieco inaczej
Drugi typ piszczałek, to piszczałki kryte. Górne otwory korpusów piszczałek tego typu s± szczelnie zakryte czapkami lub szpuntami.
fala w zamkniętej piszczałce wargowej W takiej piszczałce powstanie fala stoj±ca, której strzałka znajduje się przy wycięciu, węzeł natomiast przy zakrytym, górnym końcu korpusu. W przypadku tonu zasadnicznego jest to więc jedna czwarta całej fali.

L=l/4, l=4L
L - teoretyczna długo¶ć korpusu piszczałki krytej, l - długo¶ć fali

L jest, podobnie jak w przypadku piszczałek otwartych, teroretyczn± długo¶ci± piszczałki; w praktyce długo¶ć piszczałki jest nieco krótsza od wyliczonej ze wzoru.(BO)
Selected response from:

A.G.
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3W każdej piszczałce zakrytej powstaje fala o długosci 1/4 całej faliA.G.
2sa to piszczalki cwiercfalowemrall


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
each pipe is occupied by a quarter-wave
sa to piszczalki cwiercfalowe


Explanation:
jakos tak...;-)

mrall
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
each pipe is occupied by a quarter-wave
W każdej piszczałce zakrytej powstaje fala o długosci 1/4 całej fali


Explanation:
Nieco inaczej
Drugi typ piszczałek, to piszczałki kryte. Górne otwory korpusów piszczałek tego typu s± szczelnie zakryte czapkami lub szpuntami.
fala w zamkniętej piszczałce wargowej W takiej piszczałce powstanie fala stoj±ca, której strzałka znajduje się przy wycięciu, węzeł natomiast przy zakrytym, górnym końcu korpusu. W przypadku tonu zasadnicznego jest to więc jedna czwarta całej fali.

L=l/4, l=4L
L - teoretyczna długo¶ć korpusu piszczałki krytej, l - długo¶ć fali

L jest, podobnie jak w przypadku piszczałek otwartych, teroretyczn± długo¶ci± piszczałki; w praktyce długo¶ć piszczałki jest nieco krótsza od wyliczonej ze wzoru.(BO)


A.G.
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 74
Grading comment
Dziękuję