KudoZ home » English to Polish » Physics

of a finite dimension

Polish translation: ma skończony/ograniczony wymiar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:of a finite dimension
Polish translation:ma skończony/ograniczony wymiar
Entered by: Rafal Piasta

17:45 Aug 10, 2006
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Physics
English term or phrase: of a finite dimension
The sample volume in which the velocity is measured is of a finite dimension.
Rafal Piasta
Poland
ma skończony/ograniczony wymiar
Explanation:
Myślę, że opis przyrządu do pomiaru prędkości płynu przy pomocy utradźwięków z analizą dopplerowską nie może zawierać tak egzotycznych tematów jak przestrznie ponad trójwymiarowe. Dlatego może chodzić tylko o ograniczony wymiar/rozmiar w przestrzeni.
Selected response from:

DarekS
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1ma skończony/ograniczony wymiar
DarekS
5skończenie wymiarowa
Paweł Sachse


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
skończenie wymiarowa


Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2006-08-10 17:56:57 GMT)
--------------------------------------------------

ew. skończonego wymiaru - tak też się słyszy - jak kto woli

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2006-08-10 18:05:11 GMT)
--------------------------------------------------

może jeszcze jedno: zwykle to jest sygnał, że to jest ten 'łatwy, miły lekki i przyjemny' przypadek, wszystko jest skończone czyli da się policzyć, w odróżnieniu od wszystkich sytuacji nieskończenie wymiarowych, gdzie zwykle zaczynają się schody;) - ale nas jako tłumaczy to już kompletnie nie dotyczy!

Paweł Sachse
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ma skończony/ograniczony wymiar


Explanation:
Myślę, że opis przyrządu do pomiaru prędkości płynu przy pomocy utradźwięków z analizą dopplerowską nie może zawierać tak egzotycznych tematów jak przestrznie ponad trójwymiarowe. Dlatego może chodzić tylko o ograniczony wymiar/rozmiar w przestrzeni.

DarekS
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Grading comment
dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michal Labedzki: objetosc probki ma ograniczony wymiar. i tyle
16 hrs
  -> Dzięki

neutral  M.A.B.: A nie lepiej ograniczone wymiary?
4 days
  -> Wprawdzie znaczy to samo, ale nawet lepiej brzmi. Dziękuję