KudoZ home » English to Polish » Physics

interlaced

Polish translation: przeplatający akcelerator liniowy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:interlaced linear accelerator
Polish translation:przeplatający akcelerator liniowy
Entered by: Polangmar

20:39 Sep 9, 2011
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Physics
English term or phrase: interlaced
Z opisu skanera rentgenowskiego do prześwietlania wagonów:

,,Scanner XXX uses an interlaced 6/4MV linear accelerator to generate a high energy X-ray beam….’’

Identyczne wyrażenie jest także tu: http://tinyurl.com/3fetpsp

Choć ten termin jest w słownikach, nie wiem, jak go dopasować do ,,liniaka''.
Grzegorz Mysiński
Poland
przeplatający
Explanation:
z przeplataniem/przeplotem

W MB1215DE zastosowano najnowszą technologię zobrazowania z wykorzystaniem „przeplatania” podwójnej energii (IDE Technology) w celu umożliwienia rozróżniania materiałów, co jest pomocne w poprawie analizy i identyfikacji obrazów.
http://tinyurl.com/43qbfe2
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 -1miedzyliniowy
Zofia Romanis
3przeplatającyPolangmar


Discussion entries: 7





  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przeplatający


Explanation:
z przeplataniem/przeplotem

W MB1215DE zastosowano najnowszą technologię zobrazowania z wykorzystaniem „przeplatania” podwójnej energii (IDE Technology) w celu umożliwienia rozróżniania materiałów, co jest pomocne w poprawie analizy i identyfikacji obrazów.
http://tinyurl.com/43qbfe2

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 82
Grading comment
Dziękuję.

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
miedzyliniowy


Explanation:
interlace (TV) - miedzyliniowosc
interlaced skanning - wybieranie miedzyliniowe
interlacing - przeplatanie, miedzyliniowosc

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2011-09-10 10:03:31 GMT)
--------------------------------------------------

Sprawdzone w Slowniku naukowo-technicznum angielsko-polskim - Wydawnictwa Naukowo-Techniczne Warszawa 1983 - wspanialy slownik, polecam

Zofia Romanis
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Crannmer: Skąd przekonanie i konf. 5, ze termin właściwy w odniesieniu do techniki monitorów i sygnałów wideo będzie równie właściwy w odniesieniu do zupelnie innej techniki, a mianowicie akceleratorów i detektorów rentgenowskich?
55 mins

disagree  M.A.B.: Przykro mi, ale międzyliniowy akcelerator liniowy to niestety nie ten termin - podzielam uwagi Crannmera.
1 hr

neutral  Polangmar: Słownik WNT jest bardzo dobry, ale i w nim (jak zresztą w każdym słowniku) są błędy - proszę wyszukać w nim hasło "specific gravity", a potem porównać z tym: http://www.proz.com/kudoz/4394957 .
4 hrs