KudoZ home » English to Polish » Poetry & Literature

Rapunzel

Polish translation: Roszponka/Roszpunka


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Rapunzel
Polish translation:Roszponka/Roszpunka
Entered by: Kasia kasia

22:32 Oct 24, 2005
English to Polish translations [Non-PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature / fairy tale
English term or phrase: Rapunzel
Rapunzel, a fairy tale
Kasia kasia
Poland
Rapunzela/Roszponka/Roszpunka
Explanation:
http://www.familymanagement.com/literacy/grimms/grimms09.htm...

... Piękna złotowłosa księżniczka Rapunzela (Barbie) zostaje zamknięta w
wieży przez wiedĽmię Gothel. Jedyn± pociech± uwięzionej ...
www.minimax.com.pl/cgi-bin/minimax/program/ program/full/00000B&barbie%2520jako%2520roszpunka - 19k - Wynik uzupełniaj±cy - Kopia - Podobne strony

Rapunzela jest młod± pann±, która żyje zamknięta w zamku. Wtr±ciła j± tam wiedĽma,
która nieustannie powtarza, jaka to Rapunzela jest brzydka. ...
www.nfsh.pl/d_homosap.htm - 326k - Kopia - Podobne strony

Piękna złotowłosa księżniczka Rapunzela (Barbie) zostaje zamknięta w wieży przez
... Pełnometrażowy film animowany według klasycznej ba¶ni braci Grimm w ...
www.cyfraplus.com.pl/cgi-bin/cyfra/ ramowka.pl?00000B&barbie%20jako%20roszpunka - 37k - Kopia - Podobne strony

Również pojawia się jako Roszponka lub Roszpunka, sama mam w domu tak± ksi±żkę z bajkami, tłumaczenia z francuskiego, tam jest Roszponka

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2005-10-24 22:43:04 GMT)
--------------------------------------------------

.. 2003-02-17 15:01:09 Ba¶nie nim zga¶niesz Czytam braci Grimm. ... Rapunzel – po polsku
roszponka warzywna b±dĽ rapunkuł - pani w ci±ży pragnie sałaty z ...
mirah.blog.pl/archiwum/?rok=2003&miesiac=02 - 16k - Wynik uzupełniaj±cy - Kopia - Podobne strony

[DOC] MAMO, TATO OPOWIEDZ MI BAJKĘ……. Opracowała: Grażyna Chrostowska ...
Format pliku: Microsoft Word - Wersja HTML
w bajkach np. braci Grimm Można przetoczyć kilka przykładów: ... ,,Roszponka”-
królewna wypędzona z wieży przez czarownicę rodzi w lesie bliĽniaki, ...
przedszkole17elb.webpark.pl/1/mamo.doc - Wynik uzupełniaj±cy - Podobne strony

wege.dzieciak.pl :: Zobacz temat - Jadłospis dziecka wegańskiego
... ogorkow, oliwek, salat (zwykla, rukola, roszponka) z dodatkiem oliwy (olej
lniany, ... że kradn± cudze warzywa!" Jakub i Wilhelm Grimm, "Roszpunka" ...
wege.dzieciak.pl/viewtopic.php?p=6884& sid=494a2df12b48a1e8fdca8ae0e7bfb752 - 122k - Wynik uzupełniaj±cy - Kopia - Podobne strony
Selected response from:

allp
Poland
Grading comment
thanka you very much
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Rapunzela/Roszponka/Roszpunka
allp
4Roszpunka
lim0nka


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Roszpunka


Explanation:
http://www.twojefilmy.pl/product_info.php/cPath/10/products_...

lim0nka
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 142

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Rapunzela/Roszponka/Roszpunka


Explanation:
http://www.familymanagement.com/literacy/grimms/grimms09.htm...

... Piękna złotowłosa księżniczka Rapunzela (Barbie) zostaje zamknięta w
wieży przez wiedĽmię Gothel. Jedyn± pociech± uwięzionej ...
www.minimax.com.pl/cgi-bin/minimax/program/ program/full/00000B&barbie%2520jako%2520roszpunka - 19k - Wynik uzupełniaj±cy - Kopia - Podobne strony

Rapunzela jest młod± pann±, która żyje zamknięta w zamku. Wtr±ciła j± tam wiedĽma,
która nieustannie powtarza, jaka to Rapunzela jest brzydka. ...
www.nfsh.pl/d_homosap.htm - 326k - Kopia - Podobne strony

Piękna złotowłosa księżniczka Rapunzela (Barbie) zostaje zamknięta w wieży przez
... Pełnometrażowy film animowany według klasycznej ba¶ni braci Grimm w ...
www.cyfraplus.com.pl/cgi-bin/cyfra/ ramowka.pl?00000B&barbie%20jako%20roszpunka - 37k - Kopia - Podobne strony

Również pojawia się jako Roszponka lub Roszpunka, sama mam w domu tak± ksi±żkę z bajkami, tłumaczenia z francuskiego, tam jest Roszponka

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2005-10-24 22:43:04 GMT)
--------------------------------------------------

.. 2003-02-17 15:01:09 Ba¶nie nim zga¶niesz Czytam braci Grimm. ... Rapunzel – po polsku
roszponka warzywna b±dĽ rapunkuł - pani w ci±ży pragnie sałaty z ...
mirah.blog.pl/archiwum/?rok=2003&miesiac=02 - 16k - Wynik uzupełniaj±cy - Kopia - Podobne strony

[DOC] MAMO, TATO OPOWIEDZ MI BAJKĘ……. Opracowała: Grażyna Chrostowska ...
Format pliku: Microsoft Word - Wersja HTML
w bajkach np. braci Grimm Można przetoczyć kilka przykładów: ... ,,Roszponka”-
królewna wypędzona z wieży przez czarownicę rodzi w lesie bliĽniaki, ...
przedszkole17elb.webpark.pl/1/mamo.doc - Wynik uzupełniaj±cy - Podobne strony

wege.dzieciak.pl :: Zobacz temat - Jadłospis dziecka wegańskiego
... ogorkow, oliwek, salat (zwykla, rukola, roszponka) z dodatkiem oliwy (olej
lniany, ... że kradn± cudze warzywa!" Jakub i Wilhelm Grimm, "Roszpunka" ...
wege.dzieciak.pl/viewtopic.php?p=6884& sid=494a2df12b48a1e8fdca8ae0e7bfb752 - 122k - Wynik uzupełniaj±cy - Kopia - Podobne strony

allp
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 178
Grading comment
thanka you very much

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff: Roszponka jest chyba najbardziej znana
53 mins
  -> dzięki!

agree  chomsky: Roszpunka - byle nie Rapunzela!
9 hrs
  -> Dzięki, ja też jestem za Roszponk±. No ale dla porz±dku...