KudoZ home » English to Polish » Poetry & Literature

Pytanie konkursowe XX/11

Polish translation: xx/11


18:10 Apr 1, 2004
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature / crime
English term or phrase: Pytanie konkursowe XX/11
After a thorough investigation of every portion of the house, without farther discovery, the party made its way into a small paved yard in the rear of the building, where lay the corpse of the old lady, with her throat so entirely cut that, upon an attempt to raise her, the head fell off.

===
Makabry ciąg dalszy. A co? Jak Prima Aprilis, to juz musi być wesoło?

Zasady konkursu w dalszym ciągu pod
http://www.proz.com/topic/19593
leff
Polish translation:xx/11
Explanation:
Po dokładnym przeszukaniu całego domu – które nie przyniosło kolejnych odkryć – wszyscy skierowali się na małe, brukowane podwórko na tyłach budynku, gdzie znaleziono zwłoki starszej pani z gardłem tak głęboko przeciętym, że próba podniesienia ciała spowodowała oddzielenie się głowy od tułowia.

Trzeba będzie grupowo dotłumaczyć do ostatniego rozdziału, żeby dowiedzieć się, kto zabił (podejrzewam Leffa).
Selected response from:

Iza Szczypka
Spain
Grading comment
Dziś Iza była najbliższa ideałowi, ale otrzymuje 10 punktów karnych za niecne insynuacje!
Ale wybór nie był łatwy, bo blisko wygranej byli też Ania, Przemek i Artur. Zadecydowały niuanse.

PS. Z tymi punktami karnymi żartowałem. Ostatecznie pytanie było primaaprilisowe :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4XX/11
Anna Bittner
4XX/11
lim0nka
4xx_11
ArturSz
4XX/11
*eva*
3xx/11
Iza Szczypka
3XX/11Przemysław Szkodziński
3po dokladnym....
Kornelia Longoria


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pytanie konkursowe xx/11
XX/11


Explanation:
Przeszukawszy gruntownie każdą część mieszkania i nie znalazłszy niczego nowego, grupa przeniosła się na mały brukowany dziedziniec na tyłach budynku, gdzie leżało ciało staruszki. Kobieta miała tak mocno podcięte gardło, że przy próbie podniesienia ciała, odpadła jej głowa.

dobry trupek nie jest zły :o)

lim0nka
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 142

21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pytanie konkursowe xx/11
po dokladnym....


Explanation:
Po dokladnym przeszukaniu kazdego zakatka domu, bez spektakularnych sukcesow, cala grupa udala sie na maly, wybrukowany dziedziniec z tylu domu, gdzie lezaly zwloki starszej kobiety z gardlem calkowicie przecietym, tak ze, przy probie podniesienia jej, glowa spadla.

Kornelia Longoria
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pytanie konkursowe xx/11
xx_11


Explanation:
Po dokładnym przeszukaniu każdego zakątka domu, już bez dalszych odkryć, cała ekipa wybrała sie na mały brukowany dziedziniec na tyłach budynku, gdzie leżały zwłoki starszej pani, z gardłem tak bardzo poderżniętym, ze przy próbie podniesienia jej, odpadła głowa.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 53 mins (2004-04-01 20:04:26 GMT)
--------------------------------------------------

nie łatwo być twórczym i tłumaczyć z sensem :)


ArturSz
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pytanie konkursowe xx/11
XX/11


Explanation:
Nie odkrywszy nic nowego po dokładnym przeszukaniu każdego zakątka domu, grupa przeniosła się na brukowany dzedziniec znajdujący się z tyłu budynku. Leżało tam ciało starszej pani, której gardło podcięto od ucha do ucha, tak że przy próbie podniesiania zwłok odpadła głowa.

Przemysław Szkodziński
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 32

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pytanie konkursowe xx/11
XX/11


Explanation:
Po dokładnym przeszukaniu każdego zakamarka domu, które nie zostało uwieńczone żadnym odkryciem, grupa przeszła na małe burkowane podwórze na tyłach budynku, gdzie leżało ciało straszej pani. Szyja jej była tak kompletnie przecięta, że podczas próby podniesienia ciała, odpadła jej głowa.

Anna Bittner
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 44

1 day3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pytanie konkursowe xx/11
XX/11


Explanation:
Po gruntownych, aczkolwiek bezowocnych przeszukiwaniach każdego zakątka mieszkania, ekipa przeniosła się mały, wybrukowany dziedziniec na tyłach budynku, gdzie leżały zwłoki starszej pani, z gardłem podciętym tak głęboko, że, przy próbie jej uniesienia, głowa odpadła od reszty ciała.

***

Czy to aby z powodu poprzedniego konkursu, tym razem ofiarami paoają kobiety? Ale żeby aż tak?! żeby głowa od jednego ciała, a drugie przemocą do komina?!


*eva*
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 130

1 day13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pytanie konkursowe xx/11
xx/11


Explanation:
Po dokładnym przeszukaniu całego domu – które nie przyniosło kolejnych odkryć – wszyscy skierowali się na małe, brukowane podwórko na tyłach budynku, gdzie znaleziono zwłoki starszej pani z gardłem tak głęboko przeciętym, że próba podniesienia ciała spowodowała oddzielenie się głowy od tułowia.

Trzeba będzie grupowo dotłumaczyć do ostatniego rozdziału, żeby dowiedzieć się, kto zabił (podejrzewam Leffa).

Iza Szczypka
Spain
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Dziś Iza była najbliższa ideałowi, ale otrzymuje 10 punktów karnych za niecne insynuacje!
Ale wybór nie był łatwy, bo blisko wygranej byli też Ania, Przemek i Artur. Zadecydowały niuanse.

PS. Z tymi punktami karnymi żartowałem. Ostatecznie pytanie było primaaprilisowe :-)