KudoZ home » English to Polish » Poetry & Literature

putz i schmuck

Polish translation: buc i ćwok


15:59 Jun 26, 2004
English to Polish translations [PRO]
Poetry & Literature
English term or phrase: putz i schmuck
Jewish words: you are not a putz, you are schmuck
agusia
Polish translation:buc i ćwok
Explanation:
'schmuck' to polski ćmok lub ćwok - człowiek tępy i głupi
'putz' to bliski krewniak małopolskiego buca

nie należy zapominać, że wiele słów w jidisz ma polski rodowód, podobnie jak polskich (szczególnie żargonowych) jest pochodzenia żydowskiego.

A jeśli ma pozotać w tym brzmienie zydowskie, to trzeba to tylko spolszczyć w pisowni - czyli puc i szmok
Selected response from:

leff
Grading comment
dziekuje. super!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1buc i ćwok
leff
4kutas i baran/przygłup
bartek
3Ty nie jesteś myszyge/meszugene ty jesteś szmukxxxNowicki
3idiota, gamoń
PAS


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
idiota, gamoń


Explanation:
zakres tych słów jest dość szeroki.

Wg. Am. Heritage putz może oznaczać idiotę, frajera, ale także penisa.
shmuck to raczej gamoń.


PAS
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kutas i baran/przygłup


Explanation:
Siorry, ale tak daje Kościuszko

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 272

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
buc i ćwok


Explanation:
'schmuck' to polski ćmok lub ćwok - człowiek tępy i głupi
'putz' to bliski krewniak małopolskiego buca

nie należy zapominać, że wiele słów w jidisz ma polski rodowód, podobnie jak polskich (szczególnie żargonowych) jest pochodzenia żydowskiego.

A jeśli ma pozotać w tym brzmienie zydowskie, to trzeba to tylko spolszczyć w pisowni - czyli puc i szmok

leff
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 155
Grading comment
dziekuje. super!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek
14 mins

32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Ty nie jesteś myszyge/meszugene ty jesteś szmuk


Explanation:
Oj vavoj i co to ma być?? Ty nie jesteś myszyge ty jesteś szmuk.
No już bardziej się nie da. Ale tu jest machlojke. Ja myśle, że Leff ma najlepszy pomysł.

xxxNowicki
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in HebrewHebrew
PRO pts in category: 4