KudoZ home » English to Polish » Poetry & Literature

repressive

Polish translation: nie narzucający swoich poglądów


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:repressive
Polish translation:nie narzucający swoich poglądów
Entered by: Grommit

15:44 Aug 12, 2004
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
English term or phrase: repressive
He was devout, but not repressive.

Chodzi tu o gorliwosc religijna.
Grommit
United Kingdom
nie narzucaj±cy swoich pogl±dów
Explanation:
propozycja

Skromny, nie narzucaj±cy swoich pogl±dów, skłonny do dyskusji, pełnił Janusz
Popławski rolę mediatora i faktycznego kierownika zespołu, co bardzo ...
www.poplawski.com.pl/wal/wal.htm - 16k - Kopia
Selected response from:

Maciej Andrzejczak
Poland
Grading comment
Dziekuje!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3nie do przesady / nie az do ascezy (umartwiania sie/celibatu)Ensor
3nie narzucaj±cy swoich pogl±dów
Maciej Andrzejczak


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nie narzucaj±cy swoich pogl±dów


Explanation:
propozycja

Skromny, nie narzucaj±cy swoich pogl±dów, skłonny do dyskusji, pełnił Janusz
Popławski rolę mediatora i faktycznego kierownika zespołu, co bardzo ...
www.poplawski.com.pl/wal/wal.htm - 16k - Kopia

Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Dziekuje!

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nie do przesady / nie az do ascezy (umartwiania sie/celibatu)


Explanation:
mam wrazenie, ze moze tu chodzic o drugie znaczenie 'repressive': "controlling emotions and desires and not allowing them to be expressed" (Oxford Advanced),
wiec moze tak: 'byl pobozny ale nie do przesady';

Ensor
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 155