International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » English to Polish » Printing & Publishing

seals with raised intaglio printing

Polish translation: druk wklęsło-wypukły


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:raised intaglio printing
Polish translation:druk wklęsło-wypukły
Entered by: Polangmar

11:51 Sep 18, 2007
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Printing & Publishing
English term or phrase: seals with raised intaglio printing
Znaki zabezpieczające w Cetificate of Birt stanu Nowy Jork.
Zdanie:
Blue engraved border and seals with raised intaglio printing
aniaf
znaki o druku wklęsło-wypukłym
Explanation:
Znaki na wzór znaku wodnego, ale nie wykluczam:
- pieczęcie o druku wklęsło-wypukłym

http://tinyurl.com/246ygy
http://tinyurl.com/yq4ag5
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
dzięki, wybrałam Twoją drugą wersję czyli pieczęcie o druku wklęsło-wypukłym
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 -1znaki o druku wklęsło-wypukłymPolangmar
3 -1pieczęcie z nadrukowanym wypukłym intaglioVeji


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
pieczęcie z nadrukowanym wypukłym intaglio


Explanation:
Intaglio istnieje jako termin również w j. polskim, więc można go zostawić. Problem jest z raised, zapewne chodzi o wypukłość, choć czasami intaglio tlumaczy sie jako rzeźba wklęsła.

Veji
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: Jak intaglio może być wypukłe (oksymoron:)? Nadrukowane intaglio to nadrukowany druk (pleonazm). Drugiego zdania nie rozumiem.:( http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2466495
2 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
znaki o druku wklęsło-wypukłym


Explanation:
Znaki na wzór znaku wodnego, ale nie wykluczam:
- pieczęcie o druku wklęsło-wypukłym

http://tinyurl.com/246ygy
http://tinyurl.com/yq4ag5

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 308
Grading comment
dzięki, wybrałam Twoją drugą wersję czyli pieczęcie o druku wklęsło-wypukłym

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Dariusz Saczuk: Nie chodzi tu o znaki, lecz o pieczęcie. Oryginalne nowojorskie akty urodzenia zawierają pieczęcie.
1 hr
  -> Dziękuję za wsparcie merytoryczne - chociaż z nietypowym wstępem.:) Chodzi mi oczywiście o to, że pieczęcie są w drugiej propozycji.