KudoZ home » English to Polish » Printing & Publishing

in volume form

Polish translation: w formie/postaci książkowej


12:50 Nov 24, 2008
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Printing & Publishing
English term or phrase: in volume form
1. Proprietor hereby grants Publisher the exclusive license to translate the Work into the Polish language and to publish and sell copies of such translation in volume form in the Poland.
xxxnaska
Polish translation:w formie/postaci książkowej
Explanation:
ew. tomu/tomów

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2008-11-25 08:56:14 GMT)
--------------------------------------------------

Uzupełnienie -- faktyczne przykłady użycia:
http://tinyurl.com/5d4zb8
http://tinyurl.com/6lzr9a
http://tinyurl.com/597hky
Selected response from:

Maciek Drobka
Poland
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1w formie/postaci książkowej
Maciek Drobka
4w postaci woluminu
Jerzy Matwiejczuk
3 +1w formie pozycji zwartej
Wojciech Sztukowski


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
w formie pozycji zwartej


Explanation:
Proponuję tak - ogólny termin stosowany, zdaje się, przez bibliotekarzy na przykład.

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2008-11-24 12:57:14 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.pl/search?hl=pl&safe=off&q="pozycje zwarte...

Tu też, trochę więcej - liczba mnoga.


    Reference: http://www.google.pl/search?hl=pl&safe=off&q=%22pozycja+zwar...
Wojciech Sztukowski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar
13 hrs
  -> Dziękuję!

50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
w postaci woluminu


Explanation:
Tak też można (mianownik lp=wolumen). Np. tutaj:
http://www.bn.org.pl/doc/news/marc21.pdf
"atlas (może mieć postać woluminu bądż luźnych kart, np. w obwolucie,
kopercie, tece lub bez opakowania)"

Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 38

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
w formie/postaci książkowej


Explanation:
ew. tomu/tomów

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2008-11-25 08:56:14 GMT)
--------------------------------------------------

Uzupełnienie -- faktyczne przykłady użycia:
http://tinyurl.com/5d4zb8
http://tinyurl.com/6lzr9a
http://tinyurl.com/597hky

Maciek Drobka
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 62
Grading comment
dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  atche84: oczywiscie
19 hrs
  -> dziękuję

neutral  Wojciech Sztukowski: Oczywiście, zgoda. Z wyjątkiem tego "oczywiście". Oprócz tego, że jest to oczywiście forma książkowa, oczywiście trzeba uwzględnić coś tak oczywistego jak tzw. rejestr. A dopasowanie tegoż nie jest w tym przypadku dla mnie oczywiste. // I o to chodzi...
19 hrs
  -> Oto i rejestr stosowny: http://tinyurl.com/5d4zb8 - http://tinyurl.com/6lzr9a - http://tinyurl.com/597hky