KudoZ home » English to Polish » Psychology

factor loadings

Polish translation: ładunki czynnikowe


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:factor loadings
Polish translation:ładunki czynnikowe
Entered by: Kasia kasia

21:13 Feb 21, 2008
English to Polish translations [PRO]
Psychology
English term or phrase: factor loadings
models assuming identical coefficients only among the factor loadings and measurement errors....
Kasia kasia
Poland
ładunki czynnikowe
Explanation:
Tym, co pozwala na nazwanie nowych zmiennych (czynników) są ładunki czynnikowe (factor loadings). Wyrażają one stopień nasycenia zmiennej danym czynnikiem i stanowią dla nieskorelowanych czynników współczynniki korelacji danej zmiennej pierwotnej z poszczególnymi czynnikami. Im większy jest współczynnik korelacji zmiennej z czynnikiem, tym bardziej istotna jest ta zmienna dla danego czynnika.

Selected response from:

babetka
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ładunek czynnika
Maciek Drobka
3ładunki czynnikowebabetka


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
factor loading
ładunek czynnika


Explanation:
HTH

http://tinyurl.com/38c99z

Maciek Drobka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 157

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ładunki czynnikowe


Explanation:
Tym, co pozwala na nazwanie nowych zmiennych (czynników) są ładunki czynnikowe (factor loadings). Wyrażają one stopień nasycenia zmiennej danym czynnikiem i stanowią dla nieskorelowanych czynników współczynniki korelacji danej zmiennej pierwotnej z poszczególnymi czynnikami. Im większy jest współczynnik korelacji zmiennej z czynnikiem, tym bardziej istotna jest ta zmienna dla danego czynnika.




    Reference: http://www.statsoft.pl/czytelnia/marketing/adwmarketingu.htm...
babetka
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4