KudoZ home » English to Polish » Psychology

forensic history

Polish translation: wejście w przeszłości w konftlikt z prawem


18:42 Jul 3, 2008
English to Polish translations [PRO]
Social Sciences - Psychology
English term or phrase: forensic history
Risk assessment.

We ask the patient about any significant depression, any associated suicidal ideation or intent.We also ask about any forensic history, and consider potential risk to others ( including child protection issues )
Allda
Polish translation:wejście w przeszłości w konftlikt z prawem
Explanation:
wejście w przeszłości w konftlikt z prawem
Selected response from:

Izabela Pogracka - Michalak
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2wejście w przeszłości w konftlikt z prawem
Izabela Pogracka - Michalak
4 +2przeszłość kryminalna
Tomasz Poplawski
4 +1przypadki naruszenia prawaBubz


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
wejście w przeszłości w konftlikt z prawem


Explanation:
wejście w przeszłości w konftlikt z prawem

Izabela Pogracka - Michalak
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ~Ania~: Wydaje mi sie, ze po moim nieudanym "attempt" to jest najblizsza wersja.
20 hrs

agree  Izydor --: zwyczajnie 'konflikty z prawem'
1 day20 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
przeszłość kryminalna


Explanation:
Nie ma czegoś takiego jak przeszłość kryminalistyczna http://tinyurl.com/6dwfjd
jest natomiast przeszłość kryminalna

Tomasz Poplawski
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 37

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jeanette B.: :)
2 hrs

agree  inmb
3 hrs

neutral  Izabela Pogracka - Michalak: przeszłość kryminalna wiąże się z uzyskaniem w przeszłości wyroku skazującego, myślę, że w tym konkkretnym przykładzie chodzi o bardziej lightową wersję, tzn. wejscie w konflikt z prawem (także np. wykroczenia - a nie koniecznie przestępstwa)
7 hrs
  -> nie widzę w tekście niczego, co potwierdzałoby Twoją sugestię - no ale oczywiście fragment jest bardzo krótki

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
przypadki naruszenia prawa


Explanation:
Pytamy czy zaistnialy epizody/przypadki naruszenia prawa

Przeszlosc kryminalna (criminal history) to byc moze za bardzo kojarzy sie z dzialalnoscia kryminalna (nie kryminalistyczna)

Bubz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 58

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ~Ania~: Zgoda, tak tez mozna, nie ma pojedynczego slowa w j. polskim, ktore oddaje znaczenie angielskiemu "forensic"
9 hrs
  -> Dziekuje Aniu. PS. I sorry za 'wytykanie' - bywam czarownica :))

neutral  inmb: nie wiem czy to nie jest zbyt "słabe", ktoś mógł naruszyć prawo o ruchu drogowym lub prawo podatkowe, ale czy o to chodzi w "forensic"?
16 hrs
  -> IMO, wlasnie powinno byc troche slabiej, bo to wywiad z pacjentem, a nie przesluchanie oskarzonego czy podejrzanego.