KudoZ home » English to Polish » Psychology

avoidance

Polish translation: zachowanie unikowe


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:avoidance
Polish translation:zachowanie unikowe
Entered by: Polangmar

08:14 Aug 25, 2008
English to Polish translations [PRO]
Social Sciences - Psychology / psychiatric treatment
English term or phrase: avoidance
Behavioural technique: exposure
Clinical uses: phobias and avoidance, post-traumatic stress disorder
Allda
zachowanie unikowe
Explanation:
Zgadzam się z sugestią.

Zaburzenie paniczne może występować z agorafobią lub bez niej. Agorafobia jest tutaj rozumiana jako następstwo ataków paniki, które doprowadzają do zachowań unikowych.
http://tinyurl.com/5pftv5

http://tinyurl.com/5umasf
http://tinyurl.com/6pbwy3

--------------------------------------------------
Note added at 9 days (2008-09-03 21:03:41 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Dziękuję za zachętę do potwierdzania.;)
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
dziękuję za potwierdzenie ;)
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3unikanie
Sebastian Magier
4zachowanie unikowePolangmar


Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
unikanie


Explanation:
Jako cecha Avoidant personality disorder (APD) - osobowości unikającej

http://en.wikipedia.org/wiki/Avoidant_personality_disorder



--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2008-08-25 08:39:26 GMT)
--------------------------------------------------

Może być 'postawa unikająca'. To dobrze brzmi

--------------------------------------------------
Note added at 26 mins (2008-08-25 08:40:30 GMT)
--------------------------------------------------

'Osoby dotknięte tym zaburzeniem wykazują chroniczną postawę unikającą wobec ludzi, ryzykownych sytuacji i wyzwań, popadają w społeczną izolację.'

Sebastian Magier
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  legato
7 hrs
  -> Dziękuję

agree  clairee
10 hrs
  -> Dziękuję

agree  Adam Juchniewicz MA Dip Trans IoLET
15 days
  -> Dziękuję

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zachowanie unikowe


Explanation:
Zgadzam się z sugestią.

Zaburzenie paniczne może występować z agorafobią lub bez niej. Agorafobia jest tutaj rozumiana jako następstwo ataków paniki, które doprowadzają do zachowań unikowych.
http://tinyurl.com/5pftv5

http://tinyurl.com/5umasf
http://tinyurl.com/6pbwy3

--------------------------------------------------
Note added at 9 days (2008-09-03 21:03:41 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Dziękuję za zachętę do potwierdzania.;)

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 318
Grading comment
dziękuję za potwierdzenie ;)