learning agility

Polish translation: łatwość uczenia się

English term or phrase:learning agility
Polish translation:łatwość uczenia się
Entered by: Barbara Kornacka

11:37 Apr 27, 2018
English to Polish translations [PRO]
Social Sciences - Psychology / psychologia, HR
English term or phrase: learning agility
Termin, jako kluczowy, znajduje się w materiałach do szkolenia liderów. Ja robię korektę tłumaczenia i propozycja tłumacza: "umijętne uczenie się" jest niesatysfakcjonująca.

Krótka definicja:
Our research supports the view that learning
agility is a mind-set and corresponding collection
of practices that allow leaders to continually
develop, grow, and utilize new strategies
that will equip them for the increasingly complex
problems they face in their organizations.

Szerszy kontekst:
https://www.ccl.org/wp-content/uploads/2015/04/LearningAgili...

Potrzebny jest zwięźle sformułowany termin, oddający możliwie najwięcej treści zawartych w definicji.
Będę wdzięczna za pomoc.
Barbara Kornacka
Poland
łatwość uczenia się
Explanation:
łatwość uczenia się

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2018-04-27 18:25:21 GMT)
--------------------------------------------------

Opcja2: sprawność uczenia się

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2018-04-27 18:32:33 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.dictionary.com/browse/agility
https://www.thefreedictionary.com/agile
https://www.thefreedictionary.com/agility


--------------------------------------------------
Note added at 3 days 18 hrs (2018-05-01 05:57:55 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Osoba refleksyjna ma łatwość uczenia się na podstawie analizy zbieranych przez siebie informacji. Innymi słowy, potrafi uczyć się na podstawie własnego, dotychczasowego doświadczenia. D. Fish i S. Teinn (1997) podają, że refleksyjne myślenie w edukacji musi być krytyczne, systematyczne i kreatywne.
http://terazniejszosc.dsw.edu.pl/fileadmin/user_upload/wydaw...

--------------------------------------------------
Note added at 3 days 23 hrs (2018-05-01 11:32:59 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

https://www.google.co.uk/search?source=hp&ei=WVDoWqqHFc34kwX...
Selected response from:

mike23
United Kingdom
Grading comment
Dziękuję bardzo. Prawdopodobnie użyję terminu "łatwość uczenia się", choć brakuje mi przykładów użycia go jako terminu technicznego (nie tylko w odpowiedzi).
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4zdolność uczenia się
Gosia Glowacka MA MCIL
3łatwość uczenia się
mike23
3umiejętność uczenia się z doświadczeń-
Frank Szmulowicz, Ph. D.


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zdolność uczenia się


Explanation:
IMHO

Gosia Glowacka MA MCIL
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
umiejętność uczenia się z doświadczeń-


Explanation:
umiejętność uczenia się z
doświadczeń – learning agility


LEARNING AGILITY
Learning agility odnosi się do cech, predyspozycji, postaw i umiejętności praktycznych, które dotyczą gotowości i zdolności menedżera do uczenia się z doświadczeń własnych lub innych ludzi. Rozwijanie takich umiejętności, jak: samoświadomość, otwartość na nowe doświadczenia, wewnętrzna motywacja do nauki, poszukiwanie informacji zwrotnej pozwala na lepsze radzenie sobie z wieloma sytuacjami wykraczającymi poza modele poznawane na szkoleniach.
Rekomendacja
Przeprowadzanie warsztatów opartych przede wszystkim na metodach action learning, dzięki którym uczenie odbywa się dzięki wykorzystywaniu rzeczywistych problemów występujących w projektach. Tego typu warsztaty powinny stanowić znaczące uzupełnienie klasycznych szkoleń z metodyk projektowych lub klasycznych treningów menedżerskich.

http://www.projektgamma.pl/uploads/Gamma_4_IT_mapa_produktyw...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 189

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
łatwość uczenia się


Explanation:
łatwość uczenia się

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2018-04-27 18:25:21 GMT)
--------------------------------------------------

Opcja2: sprawność uczenia się

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2018-04-27 18:32:33 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.dictionary.com/browse/agility
https://www.thefreedictionary.com/agile
https://www.thefreedictionary.com/agility


--------------------------------------------------
Note added at 3 days 18 hrs (2018-05-01 05:57:55 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Osoba refleksyjna ma łatwość uczenia się na podstawie analizy zbieranych przez siebie informacji. Innymi słowy, potrafi uczyć się na podstawie własnego, dotychczasowego doświadczenia. D. Fish i S. Teinn (1997) podają, że refleksyjne myślenie w edukacji musi być krytyczne, systematyczne i kreatywne.
http://terazniejszosc.dsw.edu.pl/fileadmin/user_upload/wydaw...

--------------------------------------------------
Note added at 3 days 23 hrs (2018-05-01 11:32:59 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

https://www.google.co.uk/search?source=hp&ei=WVDoWqqHFc34kwX...

mike23
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 34
Grading comment
Dziękuję bardzo. Prawdopodobnie użyję terminu "łatwość uczenia się", choć brakuje mi przykładów użycia go jako terminu technicznego (nie tylko w odpowiedzi).