KudoZ home » English to Polish » Psychology

form approaches

Polish translation: środki formy


20:07 Feb 18, 2005
English to Polish translations [PRO]
Social Sciences - Psychology / psycholinguistics
English term or phrase: form approaches
"This was the century of form approaches, an impressive array of methods for discovering and manipulating meaning through systematic analysis of form."
Dość abstrakcyjny akapit, przetłumaczyłam na razie tak:
"Było to stulecie metod formy, stulecie imponującego wachlarza metod odkrywania i manipulowania znaczeniem poprzez systematyczną analizę formy." Ale te metody formy nie podobają mi się, może ktoś ma inną propozyję? Ew. propozycje do do reszty akapitu również mile widziane. Ustęp pochodzi z książki traktującej o kojarzeniu pojęć.
Lucyna Długołęcka
Poland
Polish translation:środki formy
Explanation:
approach=method/way/means of

choć może zostawić tylko "To było stulecie formy" a dalej rozszerzenie tematu. albo" "Tym stuleciem zawładnęła forma" albo jeszcze inaczej: ""Głównym tematem tego stulecia była forma"
Selected response from:

Aye
Grading comment
"To było stulecie formy" najlepiej do mnie przemawia, dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4środki formy
Aye
3koncepcje formy
Himawari


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
koncepcje formy


Explanation:
Z kontekstu tak by wynikalo.

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2005-02-18 20:21:24 GMT)
--------------------------------------------------

The first factor depends on whether a country follows a \"form\"
approach or \"substance\" approach to lease taxation.

Humanities could be taught during the
same block of time so that we can begin moving to a form approach rather than ...

www.shackelford.org/john-mason/Pages/Proposal_1.html

Himawari
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
środki formy


Explanation:
approach=method/way/means of

choć może zostawić tylko "To było stulecie formy" a dalej rozszerzenie tematu. albo" "Tym stuleciem zawładnęła forma" albo jeszcze inaczej: ""Głównym tematem tego stulecia była forma"

Aye
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
"To było stulecie formy" najlepiej do mnie przemawia, dziękuję