KudoZ home » English to Polish » Religion

(sexual) brokenness

Polish translation: rozwiązlość seksualna


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:(sexual) brokenness
Polish translation:rozwiązlość seksualna
Entered by: Frank MacroJanus

11:16 Aug 27, 2014
English to Polish translations [PRO]
Social Sciences - Religion
English term or phrase: (sexual) brokenness
W tekście, który aktualnie tłumaczę, a który traktuje o seksualności, aż roi się od fraz zawierających słowo "brokenness", np sexual brokenness.

Przykładowy kontekst:

"Sin has not left our sexuality untouched. Brokenness can influence all aspects of our sexuality."

"She believes that her infertility is the the consequence of her own sexual brokenness."

Spotkałam się ze określeniami "złamany świat" i "złamany człowiek", ale w formie rzeczownikowej "złamanie świata" brzmi cokolwiek pokracznie, nie mówiąc już o "złamaniu seksualnym".

Myślałam nad "zepsucie", ale to chyba zbyt moce określenie. Zresztą "sexual brokenness" wg tego tekstu nie obejmuje jedynie sytuacji, które można by określić tym mianem, np. podejmowanie ryzykownych decyzji w tej sferze, rozwiązłość, etc. Sexual brokenness danej osoby może być również wynikiem wykorzystania seksualnego jakiego doświadczyła z rąk kogoś innego, a więc czegoś, w czym uczestniczyła biernie i za co nie może brać moralnej odpowiedzialności.

Suma sumarum, rozumiem, że jest to stan, w którym człowiek załamuje się pod ciężarem własnych grzechów/złych czynów, które popełnił/zła, które go spotkało.

Próbowałam (zdaje się) już wszystkiego i mam taki mętlik w głowie, że obawiam się, że niczego mądrego już nie urodzę... Bardzo proszę o pomoc.
Avernus
rozwiązlość seksualna
Explanation:
We are looking for a moral term.
Selected response from:

Frank MacroJanus
United States
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2kryzys w aspekcie seksualności
Jerry Umys
3 +2rozwiązlość seksualna
Frank MacroJanus
3 +1(wewnętrzne) rozbicie (w sferze seksu/seksualności)Michal Krupka
3zaburzenia sfery seksualnej
laskova
3zachwianie równowagi seksualnej
Dawid Mazela, MA, MCIL
3nieuporządkowanie (w sferze seksualnej)Mariusz Duchiński


Discussion entries: 4





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nieuporządkowanie (w sferze seksualnej)


Explanation:
proszę spróbować tego, może pomoże

Zdaje się, że jest to dosyć popularne określenie i może oznaczać wiele różnych stanów

Mariusz Duchiński
Poland
Native speaker of: Polish

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zachwianie równowagi seksualnej


Explanation:
propozycja

Dawid Mazela, MA, MCIL
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
(wewnętrzne) rozbicie (w sferze seksu/seksualności)


Explanation:
rozbicie wewnętrzne - używane w religii, ale też filozofii czy psychologii (inner brokeness)

Michal Krupka
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mike23: Tak // Przepraszam, nie do końca wiedziałem, że chodzi o neutralny zwrot. Sam miałem odpowiedź bardziej negatywną. Poza tym, kudozy poszły automatycznie. Poprawię się następnym razem. Pozdrawiam
13 days
  -> thx za poparcie, chociaż szkoda że już po przyznaniu kudozów ;)

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
kryzys w aspekcie seksualności


Explanation:
opcja
kontekst:Brokenness can influence all aspects of our sexuality.

Kryzys w aspekcie psychologicznym oznacza zawsze taki stan psychiki i sytuacji...
http://www.isgrowth.org/index.php?option=com_content&view=ca...

Psychologiczne aspekty seksualności człowieka.
https://www.usosweb.uj.edu.pl/kontroler.php?_action=actionx:...



--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2014-08-27 14:40:16 GMT)
--------------------------------------------------

lub: kryzys w aspektach seksualności

Jerry Umys
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Martyna Kupska: Myślę, że "kryzys" to dobre słowo-wytrych: może być zarówno spowodowane czynnościami, jak i biernym uczestnictwem. Ogólny niepożądany stan.
5 hrs
  -> Dzięki, Martyna

agree  mike23: Kryzys, to dobry wyraz
5 days
  -> Dzięki, Mike

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
rozwiązlość seksualna


Explanation:
We are looking for a moral term.

Frank MacroJanus
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 49
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
Notes to answerer
Asker: Rozwiązłość/zepsucie i inne tego rodzaju pejoratywne terminy zupełnie nie pasują do kontekstu molestowania seksualnego, o którym pisałam w pytaniu.

Asker: Ale dziękuję za propozycję :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mike23: Yes
4 hrs
  -> Thank you, Michał.

agree  clairee: this one seems to fit the context
23 hrs
  -> Thank you, clairee.

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zaburzenia sfery seksualnej


Explanation:
Szczególnymi przypadkami są zaburzenia sfery seksualnej będącej reakcją na traumatyczne doświadczenia – najczęściej te związane z nadużyciem seksualnym: gwałtem lub molestowaniem. U osób, które doświadczyły tego typu urazów może pojawić się silny lęk przed kontaktem intymnym oraz inne zaburzenia sfery seksualnej (problemy z erekcją, anorgazmia).
http://www.psychologia.edu.pl/obserwatorium-psychologiczne/1...

Zaburzenia sfery seksualnej są istotnym czynnikiem prowadzącym do zaburzeń w sferze małżeńskiej i rodzinnej. Autor wskazuje na rolę psychoterapii i edukacji ...

Seksualność jest bardzo ważnym wymiarem życia człowieka. Zaburzenia sfery seksualnej mogą w znaczący sposób wpływać na jakość życia dotkniętych nimi osób.

U powoda stwierdza się istotne zaburzenia sfery seksualnej w formie upośledzenia relacji z kobietami, obniżenia poczucia wartości w roli ...

Zabieg dla dziewczynki jest bardzo bolesny i wykonanie go bez znieczulenia często pozostawia uraz psychiczny na całe życie i może rzutować w przyszłości na zaburzenia sfery seksualnej.

Zaburzenia sfery seksualnej,/b>. Neurotycy mają silne pragnienia kontaktów seksualnych, a jednocześnie zahamowania wobec nich (s.39-42). Nietrudno dostrzec ...
http://www.uzaleznieniabehawioralne.pl/index.php?option=com_...

Zaburzenia sfery seksualnej [9,62,65,78,84]. Kobieta, która doświadczyła aborcji, często rezygnuje ze współżycia z ojcem dziecka i obwinia go za to. http://mateusz.pl/mz/ws-zuc/2-zespol-poaborcyjny.htm

Łagodzi stany wyczerpania nerwowego i fizycznego oraz zaburzenia sfery seksualnej. Powoduje wzrost poziomu energii oraz poprawę zdolności wysiłkowych.
http://aptekazawiszy.pl/tribestanplus30tabletek-p-26051.html

--------------------------------------------------
Note added at 7 dni (2014-09-04 10:29:23 GMT)
--------------------------------------------------

A może "ZBRUKANIE (seksualne)"???
Tak mi teraz przyszło do głowy...

laskova
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4