KudoZ home » English to Polish » Science

coherent light.

Polish translation: światło spójne


01:14 Jan 14, 2002
English to Polish translations [PRO]
Science
English term or phrase: coherent light.
coherent light
Ivona
United States
Polish translation:światło spójne
Explanation:
a w zasadzie to:
spójna wiązka światła

(jak w laserze)
Selected response from:

leff
Grading comment
Thank you.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1światło spójne
leff
4 -1Swiatlo jednolite
Teresa Goscinska
2wiązka światła
Araksia Sarkisian


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
światło spójne


Explanation:
a w zasadzie to:
spójna wiązka światła

(jak w laserze)

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
Thank you.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Romuald Pawlikowski: I'd go for the second suggestion
5 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
Swiatlo jednolite


Explanation:
To jest chyba wyrazenie o ktore chodzi

Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 723

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Romuald Pawlikowski: in case of lasers see: Dictionary of Science, WNT
12 mins

18 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
wiązka światła


Explanation:
zastosowanie: w wiązkach światłowodowych

.... dziedzinie optoelektroniki z wykorzystaniem laserów półprzewodnikowych i laserów na ciele stałym oraz diod elektroluminescencyjnych (czerwonych, pomarańczowych, zielonych, niebieskich i wreszcie białych) o bardzo wysokiej jasności m.in. do celów iluminacyjnych czy spektroskopowych, a także opracowania niestandardowych rozwiązań światłowodowych (np. światłowodowe systemy czujnikowe, wiązki światłowodowe o specyficznych parametrach) czy mikro-opto-mechanicznych.



    Reference: http://www.pikron.com.pl/index1.htm
Araksia Sarkisian
Poland
Native speaker of: Native in ArmenianArmenian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 376