KudoZ home » English to Polish » Science

brown Norwegian rat

Polish translation: szczur wędrowny


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Norwegian rat
Polish translation:szczur wędrowny
Entered by: lim0nka

21:38 Jan 25, 2003
English to Polish translations [PRO]
Science
English term or phrase: brown Norwegian rat
Brązowy szczur norweski? Tak po prostu?
W guglu tylko jedno trafienie, więc mam wątpliwości.
lim0nka
United Kingdom
szczur wędrowny
Explanation:
"owa-
days the brown Norwegian rat ( Rattus norvegicus ) is more common"

"Szczur wędrowny (Rattus norvegicus), ssak z rodziny myszowatych, z rzędu gryzoni"

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-25 22:10:33 (GMT)
--------------------------------------------------

A gdybyś miała jeszcze jakieś (nie daj Bóg) wątpliwości, to służę też cytatem z Nowej Encyklopedii Powszechnej PWN:

\"szczur śniady, R. rattus (...) na przeł. XVIII i XIX w. częściowo wyparty przez szczura wędrownego, R. norvegicus (nieco większy), brunatnoszarego, z żółtym odcieniem\"
Selected response from:

leff
Grading comment
Ależ Leffie, już nie mam żadnych wątpliwości. Brr! Dziękuję. :)
Thank you, Serge. :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1szczur wędrowny
leff
3 +1Szczur wędrownySerge L


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
szczur wędrowny


Explanation:
"owa-
days the brown Norwegian rat ( Rattus norvegicus ) is more common"

"Szczur wędrowny (Rattus norvegicus), ssak z rodziny myszowatych, z rzędu gryzoni"

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-25 22:10:33 (GMT)
--------------------------------------------------

A gdybyś miała jeszcze jakieś (nie daj Bóg) wątpliwości, to służę też cytatem z Nowej Encyklopedii Powszechnej PWN:

\"szczur śniady, R. rattus (...) na przeł. XVIII i XIX w. częściowo wyparty przez szczura wędrownego, R. norvegicus (nieco większy), brunatnoszarego, z żółtym odcieniem\"


    Reference: http://www.uku.fi/tutkimus/vaitokset/2000/smering.pdf
    Reference: http://wiem.onet.pl/wiem/009f6e.html
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
Ależ Leffie, już nie mam żadnych wątpliwości. Brr! Dziękuję. :)
Thank you, Serge. :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  anglista
2 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Szczur wędrowny


Explanation:
I'm sorry, but I don't speak a word of Polish.

I ansewered another question about rats in another language pair a couple of weeks ago, so I remembered the scientific name...

"Biała mysz i biały szczur są ssakami łożyskowymi zaliczanymi do rzędu gryzoni. Gatunki, z których się wywodzą, a więc mysz domowa (Mus musculus), szczur wędrowny (Rattusnorvegicus) i szczur śniady (Rattus rattus) należą do tej samej rodziny myszowatych (Muridae). W systematyce świata zwierzęcego zajmują one następujące miejsce:..."

HTH,

Serge L.


    Reference: http://www.republika.pl/piotr_stankiewicz/szczur.htm
Serge L
PRO pts in pair: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  anglista
2 hrs
  -> Thanks!