KudoZ home » English to Polish » Science

weight fraction

Polish translation: ułamek/udział masowy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:weight fraction
Polish translation:ułamek/udział masowy
Entered by: Jacek Mozdyniewicz

18:15 Dec 6, 2003
English to Polish translations [PRO]
Science
English term or phrase: weight fraction
determine weight fraction and flow rate of water using fast neutrons from an electronic neutron generator
kterelak
Poland
ułamek/udział masowy
Explanation:
ułamek masowy jest wielkością bezwymiarową, natomiast udział podaje się w procentach
Selected response from:

Jacek Mozdyniewicz
Grading comment
tak stoi w encyklopedii onetu, dziekuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3udział wagowy
leff
4ułamek/udział masowy
Jacek Mozdyniewicz
4zawartość cukru w cukrze (żart)anglista
3część wagowa
Barbara Piela


Discussion entries: 2





  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
część wagowa


Explanation:
Trudno to inaczej przetłumaczyć.
W teksie pewnie jest dalej zdefiniowana.

Barbara Piela
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 830

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zawartość cukru w cukrze (żart)


Explanation:
ale mam definicję:
Weight Fraction: The ratio of the weight of the chemical being analyzed found in the product to the weight of the product.
http://www.epa.gov/oppt/exposure/docs/cemglossary.html#Weigh...

może być np. w kg/kg albo w innych jednostkach


    Reference: http://www.epa.gov/oppt/exposure/docs/cemglossary.html#Weigh...
anglista
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 454

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
udział wagowy


Explanation:
na podstawie definicji dostarczonej przez Anglistę

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  barwin
49 mins

agree  jamajka
1 day 13 hrs

agree  anglista: bo wt/wt a nie m/m
2 days 16 hrs

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ułamek/udział masowy


Explanation:
ułamek masowy jest wielkością bezwymiarową, natomiast udział podaje się w procentach

Jacek Mozdyniewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 596
Grading comment
tak stoi w encyklopedii onetu, dziekuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  anglista: czemu nie wagowy?
2 days 3 hrs
  -> można uznac, że znaczy to samo, ale raczej kojarzy się ze sklepem