KudoZ home » English to Polish » Science

bilby

Polish translation: wielkouch króliczy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bilby
Polish translation:wielkouch króliczy
Entered by: Robert Pranagal

22:18 Dec 30, 2003
English to Polish translations [PRO]
Science
English term or phrase: bilby
a burrowing marsupial of the genus Macrotis of Australia having long pointed ears and grey fur. Also called: rabbit bandicoot, dalgyte
Robert Pranagal
wielkouch króliczy
Explanation:
jesli chodzi o M. lagotis. A jesli chodzi o rodzaj - Wielkouch. To wg. Encyklopedii biologicznej

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-31 00:16:54 (GMT)
--------------------------------------------------

Jamraje to raczej Parameles sp., choc \'bandicoot\' to faktycznie jamraj. Daj ktoras z poslkich nazw + lacine w nawiasie

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-02 11:27:51 (GMT)
--------------------------------------------------

W Wiekliej Encyklopedii Zwierzat (P. Whitfield, red.), Swiat ksiazki 1999 pisza: o wielkouchu kroliczym (Mactotis lagotis): \'okres godowy jest krotki i gwaltowny, podobnie jak u jego najblizszych krewnych - jamrajowatych\'. A wiec to raczej nie jamraj, choc krewniak.
Selected response from:

Jakub Szacki
Poland
Grading comment
dzieki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1wielkouch króliczy
Jakub Szacki
1 -1lis dlugouchy
Jerzy Czopik


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): -1
lis dlugouchy


Explanation:
vulpes macrotis (?)


    Reference: http://www.google.de/search?hl=de&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=Vulpes...
Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 828

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jakub Szacki: Macrotis jest rodzajem, nie Vulpes. Chodzi o nazwe rodzajowa
3 mins
  -> Wcale sie nie upieram, bo sie na tym nie znam. Dlatego podalem "I´m guessing" - a nawet w Wielkiej Grze strzelac bylo nam dane :-)

17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
wielkouch króliczy


Explanation:
jesli chodzi o M. lagotis. A jesli chodzi o rodzaj - Wielkouch. To wg. Encyklopedii biologicznej

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-31 00:16:54 (GMT)
--------------------------------------------------

Jamraje to raczej Parameles sp., choc \'bandicoot\' to faktycznie jamraj. Daj ktoras z poslkich nazw + lacine w nawiasie

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-02 11:27:51 (GMT)
--------------------------------------------------

W Wiekliej Encyklopedii Zwierzat (P. Whitfield, red.), Swiat ksiazki 1999 pisza: o wielkouchu kroliczym (Mactotis lagotis): \'okres godowy jest krotki i gwaltowny, podobnie jak u jego najblizszych krewnych - jamrajowatych\'. A wiec to raczej nie jamraj, choc krewniak.

Jakub Szacki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1857
Grading comment
dzieki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Agnieszka Hayward: a ja znajduję JAMRAJA króliczego... bądź tu mądry
39 mins

agree  leff: wg. http://www.cites.pl/zal1.rtf obydwa Macrotisy należą do rodziny Peramelidae czyli jamrajów. Ale M.lagotis to 'wielkouch króliczy', zaś M.leucura nie ma polskiej nazwy
1 day 3 hrs