KudoZ home » English to Polish » Science

dugong vs. manatee

Polish translation: diugoń vs. manat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:dugong vs. manatee
Polish translation:diugoń vs. manat
Entered by: Agnieszka Hayward

23:33 Dec 30, 2003
English to Polish translations [PRO]
Science
English term or phrase: dugong vs. manatee
jaka jest róznica?
bo oczywiscie moj slownik nie widzi zadnej...
Robert Pranagal
diugoń vs. manat
Explanation:
dugong dugong vs. trichechus manatus
Słownik ochr. środ. i ochr. przyr. WEiŚ
Selected response from:

Agnieszka Hayward
Poland
Grading comment
dzieki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4diugoń vs. manat
Anna Bittner
4diugoń i manat
leff
2 +2diugoń vs. manat
Agnieszka Hayward
2diugonie i manatyMacieks


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
diugoń vs. manat


Explanation:
dugong dugong vs. trichechus manatus
Słownik ochr. środ. i ochr. przyr. WEiŚ

Agnieszka Hayward
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 680
Grading comment
dzieki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lim0nka
5 mins
  -> si, seguimos.... :o)

agree  Will Matter
6 hrs
  -> dzięki

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
diugoń i manat


Explanation:
DIUGOŃ, Dugong dugong, ssak mor. z rzędu syren, jedyny żyjący przedstawiciel rodziny diugoni (Dugongidae), obejmującej także wymarłą krowę morską

MANATY, brzegowce, lamantyny, Trichechidae, rodzina ssaków z rzędu syren
[Encyklopedia PWN]

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
diugoń vs. manat


Explanation:
http://wiem.onet.pl/wiem/0021c2.html
Diugoń (Dugong dugong), ssak z rodziny diugoni (Dugongidae) z rzędu syren, zamieszkujący wybrzeża wysp Oceanu Indyjskiego, północne wybrzeże Australii oraz wschodnie wybrzeża Afryki.

Osiąga 3 m długości i wagę do 200 kg. Roślinożerny, żywi się roślinnością wodną. Ze względu na mięso i tłuszcz stanowi przedmiot polowań. Posiada gruczoły powiekowe, których wydzielina chroni oczy przed działaniem wody morskiej. Samica rodzi 1 młode po ciąży trwającej ok. 11 miesięcy.

http://wiem.onet.pl/wiem/000e2c.html
Manat, lamantyna, brzegowiec (Trichechus manatus), ssak wodny z rodziny manatów (Trichechidae), zaliczanej do rzędu syren (Sirenia), zamieszkujący przybrzeżne rejony zachodniej części Atlantyku, od Florydy po północną Brazylię. Ciało długie, wrzecionowate, dochodzące do 4,5 m długości, rzadko owłosione, płetwa ogonowa zaokrąglona, łopatkowata, kończyny przednie w kształcie płetw, pysk wydłużony, szeroki, oczy małe, kończyny tylne zanikłe. Jest zwierzęciem powolnym, żywi się roślinnością wodną.

Ciąża trwa ok. 360 dni, samica rodzi 1 młode o wadze ok. 25 kg, długości 120 cm. W niektórych rejonach występowania zagrożony wyginięciem, chroniony. Do manatów zaliczane są również: manat afrykański (Trichechus senegalensis), żyjący u wybrzeży Afryki zachodniej i w jeziorze Czad, oraz manat rzeczny (Trichechus inunguis), żyjący w dorzeczach Amazonki i Orinoko w Ameryce Południowej



Anna Bittner
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 544

19 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
diugonie i manaty


Explanation:
Dwie odrebne rodziny ssakow z rzedu syren, jest kilka gatunkow manatow, co do diugoni nie jestem pewien. Dokladniejsze dane to chyba w encyklopedii..

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-30 23:54:26 (GMT)
--------------------------------------------------

jednak czlowiek wolno mysli i pisze ;-)

Macieks
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 281