KudoZ home » English to Polish » Ships, Sailing, Maritime

Indiaman

Polish translation: statek (handlowy) angielskiej Kompanii Wschodnioindyjskiej


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Indiaman
Polish translation:statek (handlowy) angielskiej Kompanii Wschodnioindyjskiej
Entered by: Joanna Borowska

13:03 Dec 14, 2005
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Ships, Sailing, Maritime
English term or phrase: Indiaman
A merchant ship used for trading with India or the East Indies.
Joanna Borowska
Poland
statek (handlowy) angielskiej Kompanii Wschodnioindyjskiej
Explanation:
Za tak± nazw± się spotkałam...
Selected response from:

Ossetta
Poland
Grading comment
My¶lałam, że może jest jaki¶ krótki, fachowy termin, ale ok, dałam "statek handlowy", bo dalej w tek¶cie mam wyja¶nione, na jakiej trasie kursowały te Indiamany, itd. Dzięki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1statek (handlowy) angielskiej Kompanii Wschodnioindyjskiej
Ossetta
4statek obslugujacy handel brytyjsko-indyjskimrall
4liniowiec typu Indiaman
Szymon Metkowski


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
indiaman
statek (handlowy) angielskiej Kompanii Wschodnioindyjskiej


Explanation:
Za tak± nazw± się spotkałam...

Ossetta
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
My¶lałam, że może jest jaki¶ krótki, fachowy termin, ale ok, dałam "statek handlowy", bo dalej w tek¶cie mam wyja¶nione, na jakiej trasie kursowały te Indiamany, itd. Dzięki!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Szymon Metkowski: no i proszę ja sobie szukam a tym czasem już jest odpowiedź :)
7 mins
  -> dzięki Szymon :)

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
indiaman
liniowiec typu Indiaman


Explanation:
tak też może być. W końcu to były charakterystyczne statki należące do francuskiej bądź angielskiej kompanii wschodnioindyjskiej.

Szymon Metkowski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
indiaman
statek obslugujacy handel brytyjsko-indyjski


Explanation:
Indiaman -- (a large sailing ship that was engaged in the British trade with India)
http://poets.notredame.ac.jp/cgi-bin/wn?cmd=wn&word=indiaman


mrall
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 15