KudoZ home » English to Polish » Ships, Sailing, Maritime

bilge keel

Polish translation: kil boczny (kil bliźniaczy)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bilge keel
Polish translation:kil boczny (kil bliźniaczy)
Entered by: Katarzyna Smagorowicz

09:33 Nov 27, 2008
English to Polish translations [PRO]
Ships, Sailing, Maritime / construction of ships
English term or phrase: bilge keel
Wymienione są rodzaje statków/jednostek pływających - cruiser/barge/passenger/sailing (fin, drop or bilge keel).
Katarzyna Smagorowicz
Poland
kil boczny (kil bliźniaczy)
Explanation:
Zwykle są dwa takie na jachcie - po jednym na obu stronach. Są mocowane na burcie, pod linią wodną, mniej więcej na wysokości zęz (dlatego bilge).
Spotykane czasem na wodach pływowych - pozwala stanąć na osuchu na równej stępce, a jak woda wróci popłynąć. Działaja podobnie jak boczne miecze. Jachty z kilami bocznymi chodzą do wiatru trochę gorzej niż ze zwykłym kilem umieszczonym w osi jachtu, ale za to mają niższe zanurzenie.
Selected response from:

Joanna Rączka
Poland
Grading comment
dziękuję bardzo za wszystkie informacje!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1kil boczny (kil bliźniaczy)
Joanna Rączka
4 +1stępka przechyłowa
Dawid Mazela, MA, MCIL


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
stępka przechyłowa


Explanation:
klasyfikacja ze względu na konstukcję szkieletu

Dawid Mazela, MA, MCIL
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 10

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacek Roenig: zwana też obłową-żródło słownik morski wnt;http://portalwiedzy.onet.pl/26278,haslo.html,http://en.wikip...
4 hrs
  -> Dziękuję

neutral  Joanna Rączka: to znaczenie dotyczy statków o napędzie mechanicznym, a nie jachtów żaglowych
10 hrs

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kil boczny (kil bliźniaczy)


Explanation:
Zwykle są dwa takie na jachcie - po jednym na obu stronach. Są mocowane na burcie, pod linią wodną, mniej więcej na wysokości zęz (dlatego bilge).
Spotykane czasem na wodach pływowych - pozwala stanąć na osuchu na równej stępce, a jak woda wróci popłynąć. Działaja podobnie jak boczne miecze. Jachty z kilami bocznymi chodzą do wiatru trochę gorzej niż ze zwykłym kilem umieszczonym w osi jachtu, ale za to mają niższe zanurzenie.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Twin_keel
Joanna Rączka
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 115
Grading comment
dziękuję bardzo za wszystkie informacje!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  maciejm
8 hrs