KudoZ home » English to Polish » Slang

coach potato

Polish translation: tele-leń

10:39 Oct 26, 2004
English to Polish translations [PRO]
Slang / haslo/definicja
English term or phrase: coach potato
Chodzi mi po pierwsze o to, czy w Polsce pojawil sie odpowiednik. Albo, czy ktos ma jakis dobry pomysl? Slownik Oksfordzki podaje "leniwiec", ale to moze byc jakiekolwiek lenistwo, nie tylko spedzanie wiekszosci czasu przed telewizorem. Kontekstu brak!
magry
Polish translation:tele-leń
Explanation:
słowotwórstwo stosowane.
Selected response from:

PAS
Grading comment
Tez uwazam, ze fajne. Zrobie wszystko, zeby rozpropagowac :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3telemaniak
Marek Daroszewski (MrMarDar)
5tv pyra
Mariusz Stepien
5leń patentowy/patentowany
anulcia
2 +2tele-leń
PAS


Discussion entries: 1





  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
couch potato
telemaniak


Explanation:
tak podaje Kosciuszko
couch potato
n.
pl. -es pot. telemania-k/czka, mania-k/czka telewizyjn-y/a.

ja mowie "kanapowiec", ale to moje wlasne okreslenie (ktore pierwotnie dotyczy psa/kota, etc.)

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 27

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  kterelak
28 mins
  -> dzieki!

agree  Kathy O
43 mins
  -> dzieki!

agree  Himawari: kanapowiec - swietne! Szczxegolnie, ze "couch potato"podkresla bardziej brak aktywnosci fiz. i przywiazanie do mebla niz fakt ogladania TV z tegoz.
3 hrs
  -> dzieki - zwlaszcza za kanapowca :))

19 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
couch potato
tele-leń


Explanation:
słowotwórstwo stosowane.

PAS
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tez uwazam, ze fajne. Zrobie wszystko, zeby rozpropagowac :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  majawn: mi sie podoba, ale to drugie tez fajne
57 mins
  -> wszystko zależy od przeznaczenia tłumaczenia (pardon za rym)

agree  tabor: fajne
1 hr

1 day 11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
tv pyra


Explanation:
purely jocular ;)

Mariusz Stepien
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

1275 days   confidence: Answerer confidence 5/5
leń patentowy/patentowany


Explanation:
nie mówili tak na Was rodzice, jak wam sie nie chciało lekcji odrabiać? :)

anulcia
Native speaker of: Native in PolishPolish