KudoZ home » English to Polish » Social Science, Sociology, Ethics, etc.

Football disorder

Polish translation: zamieszki kibiców


14:59 Nov 17, 2008
English to Polish translations [PRO]
Social Science, Sociology, Ethics, etc.
English term or phrase: Football disorder
Proszę o pomoc!
fossil1
Polish translation:zamieszki kibiców
Explanation:
Zamieszki (kibiców piłkarskich, pseudokibiców, stadionowe)

http://www.google.com/search?hl=pl&client=firefox-a&rls=org....

Inna możliwość to bandytyzm stadionowy

"(...)ustawa Football Disorder Act dała władzom lokalnym prawo do zatrzymania paszportu osobie skazanej za bandytyzm stadionowy w przypadku rozgrywania przez zespół meczu poza granicami kraju."

http://gbritain.net/print.php?what=news&id=333&PHPSESSID=
Selected response from:

azzuro
Germany
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4zakłócanie porządku (publicznego) przez kibiców piłkarskichMagczer
4burdy pseudokibicówbarrt
3rozruchy związane z piłką nożną
~Ania~
3zamieszki z udziałem kibiców piłkarskichsmok
3zamieszki kibicówazzuro
3chuligństwo kibicówIwona2502


Discussion entries: 2





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
football disorder
chuligństwo kibiców


Explanation:
IMO

ew "chuligaństwo na stadionach", itp


    Reference: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=%22chuliga%C5%84stwo+kib...
    Reference: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=Football+disorder&btnG=S...
Iwona2502
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
football disorder
zamieszki kibiców


Explanation:
Zamieszki (kibiców piłkarskich, pseudokibiców, stadionowe)

http://www.google.com/search?hl=pl&client=firefox-a&rls=org....

Inna możliwość to bandytyzm stadionowy

"(...)ustawa Football Disorder Act dała władzom lokalnym prawo do zatrzymania paszportu osobie skazanej za bandytyzm stadionowy w przypadku rozgrywania przez zespół meczu poza granicami kraju."

http://gbritain.net/print.php?what=news&id=333&PHPSESSID=

azzuro
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziękuję.

29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
football disorder
zamieszki z udziałem kibiców piłkarskich


Explanation:
potoczny rejestr, choć trafniejszy, tutaj nie pasuje, np.

rozróby z udziałem kibiców-chuliganów, czyli kiboli

smok
Native speaker of: Native in PolishPolish

50 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
football disorder
rozruchy związane z piłką nożną


Explanation:
Jeszcze jedna propozycja, moim zdaniem tak.

Ewentualnie: rozruchy związane z futbolem


    Reference: http://www.ejo.ch/index.php?option=com_content&task=view&id=...
~Ania~
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
football disorder
zakłócanie porządku (publicznego) przez kibiców piłkarskich


Explanation:


http://www.google.pl/search?hl=pl&q=zakłócenie porządku prze...

Magczer
Poland
Native speaker of: Polish

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
football disorder
burdy pseudokibiców


Explanation:
to jeszcze tak:)

barrt
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4