KudoZ home » English to Polish » Sports / Fitness / Recreation

resistance cylinder

Polish translation: siłownik oporowy z regulacją


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:resistance cylinder
Polish translation:siłownik oporowy z regulacją
Entered by: robwoj

21:49 Jun 27, 2007
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Sports / Fitness / Recreation
English term or phrase: resistance cylinder
Rower stacjonarny.
resistance cylinder to nr 13 na http://img404.imageshack.us/img404/5263/rowervb0.jpg
Mam od poprzedniego tłumacza propozycję "wałek wytrzymałościowy", ale jakoś mnie ona nie zachwyca. Może niesłusznie?
M.A.B.
Netherlands
siłownik oporowy z regulacją
Explanation:
W rowerze który posiadam jest taki siłownik ale bez regulacji siły oporu.
Selected response from:

robwoj
Poland
Grading comment
Wybrałem siłownik oporowy. A jak widać z dalszego kontekstu, jest on z regulacją. Dzięki.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4siłownik oporowy z regulacjąrobwoj
3cylindryczny siłownik oporowy
skisteeps


Discussion entries: 7





  

Answers


18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
siłownik oporowy z regulacją


Explanation:
W rowerze który posiadam jest taki siłownik ale bez regulacji siły oporu.

robwoj
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 19
Grading comment
Wybrałem siłownik oporowy. A jak widać z dalszego kontekstu, jest on z regulacją. Dzięki.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Czy siłownik może pełnić rolę elementu nośnego lub amortyzującego? http://encyklopedia.pwn.pl/haslo.php?id=3975305 // Hm, moje pytanie było w zasadzie retoryczne:)), gdyż taki "siłownik" nazywa się chyba wówczas po prostu amortyzatorem.:)
6 hrs
  -> chyba może skoro pełni

neutral  skisteeps: Skąd wiadomo, że z regulacją? Amortyzatory i siłowniki hydrauliczne sa budowane w celu stwarzania oporu lub zwielokrotniania siły.
4 days
  -> widać na rysunku

1 day5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
cylindryczny siłownik oporowy


Explanation:
http://www.freepatentsonline.com/D357951.html
Jest to link do patentu tego urzadzenia i warto zachować wolę wynalazcy, który określił je mianem cylindra.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day5 hrs (2007-06-29 03:47:04 GMT)
--------------------------------------------------

Jest to w zasadzie zwykły amortyzator teleskopowy z tłokiem stawiającym opór w obu kierunkach, ale patent jest patentem.

skisteeps
Canada
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Skąd wiadomo, że wynalazca użył ang. słowa "cylinder" w znaczeniu "siłownik", a nie "walec, cylinder"? Poza tym, w j. polskim siłownik ma ustalony sens, a tworzenie neologizmów znaczeniowych raczej nie jest zadaniem tłumacza:) http://tinyurl.com/27fv6d .
14 hrs
  -> proszę się udać na website link, który podalem powyżej: "Title: Resistance cylinder for an exerciser". Powinno pomóc.