KudoZ home » English to Polish » Sports / Fitness / Recreation

,,Redeem Team"

Polish translation: Drużyna Nadziei


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:,,Redeem Team\"
Polish translation:Drużyna Nadziei
Entered by: J B-B

15:49 Sep 9, 2011
English to Polish translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation / basketball
English term or phrase: ,,Redeem Team"
Poszukuję polskiego odpowiednika nazwy, jaką określano przez jakiś czas amerykańską drużynę koszykówki. Po latach świetlanych sukcesów ,,Drużynę marzeń" (,,Dream Team") w okresie złej passy zwano ,,Drużyną ???" (,,Redeem Team"). W google'u znalazłam termin ,,Drużyna odkupienia", ale ten odpowiednik mnie nie przekonuje. Termin pojawia się w filmie o Igrzyskach w Pekinie w roku 2008, w min. następującym zdaniu: But will the Redeem Team become a Dream Team. Sądzę, że polski odpowiednik byłby bardzo przydatny w takim kontekście. O ile ,,Dream Team" może być powszechnie zrozumiałe, o tyle ,,Redeem Team" już nie musi.
J B-B
Drużyna Nadziei
Explanation:
marzenia i nadzieje jakoś mi do siebie pasują :), a poza tym chodziło o nadzieję na powrót do dawnej świetności
Selected response from:

laskova
Poland
Grading comment
Jeszcze raz dziękuję! To tłumaczenie wydaje mi się nadal najtrafniejsze w swoim wymiarze literackim.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1drużyna ratująca reputację
t sawyer
3Drużyna Nadziei
laskova
3 -1Dryżyna Przykrych Zdarzeń
Piotr Czyżewski


Discussion entries: 4





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
,,redeem team"
Dryżyna Przykrych Zdarzeń


Explanation:
Skoro mieli złą passę to może tak?;)

Piotr Czyżewski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  drugastrona: w ogóle nie o to chodzi; oni mieli odkupić klęski poprzednich drużyn; no i zbyt długo, w filmie to nie przejdzie
14 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
,,redeem team"
Drużyna Nadziei


Explanation:
marzenia i nadzieje jakoś mi do siebie pasują :), a poza tym chodziło o nadzieję na powrót do dawnej świetności

laskova
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Jeszcze raz dziękuję! To tłumaczenie wydaje mi się nadal najtrafniejsze w swoim wymiarze literackim.
Notes to answerer
Asker: Jestem pod ogromnym wrażeniem tego tłumaczenia. Finazyjnie trafia w sedno!!!!!


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
,,redeem team"
drużyna ratująca reputację


Explanation:
'redeem' (reputation) =ratować [perf] uratować (reputację)
'redeem team' = druzyna ratująca reputację

--------------------------------------------------
Note added at   4 godz. (2011-09-09 20:48:19 GMT)
--------------------------------------------------

drużyna odkupienia lub drużyna ocalenia, 'redeem' znaczy tez ocalić

t sawyer
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  drugastrona: drużyna odkupienia; redeem ma ewidentne skojarzenie z chrześcijańskim odkupieniem i przecież o to chodziło (poza rymem, który jest przenajważniejszy w tej nazwie)
11 hrs