KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

Good Manufacturing Practices

Polish translation: Dobre praktyki w zakresie bezpieczeństwa produkcji"


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Good Manufacturing Practices
Polish translation:Dobre praktyki w zakresie bezpieczeństwa produkcji"
Entered by: Aga.U.

13:55 Nov 3, 2001
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Good Manufacturing Practices
This is one of the non-compliance points in the external audit quality action report conducted in a company.

Good manufacturing practices (GMP's):
1. Caps
Point: caps are used which doesn't cover entire workers hair
Action should be taken: hair nets are recommended that must cover completely workers' hair and be extended to visitors.
2. Jewellieries
Point: - earrings, watches, nickels were visible on workers
Action: - jewelleries must be limited to wedding ring.
3. Hand washing facilities
Point: hand washing facilities are limited
Action: facilities must be extended...
Aga.U.
"Dobre praktyki w zakresie bezpieczeństwa produkcji"
Explanation:
pozdrawiam,
Selected response from:

Leszek Bogdanski
Grading comment
wielkie dzięki za tak szybką reakcję na mój problem z tym zagadnieniem! pozdrawiam!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Dobra Praktyka Wytwarzania
Robert Pranagal
5Prawidłowa Praktyka Wytwórcza
Teresa Jaczewska
4"Dobre praktyki w zakresie bezpieczeństwa produkcji"Leszek Bogdanski
4dobra praktyka produkcyjnapidzej


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Dobra Praktyka Wytwarzania


Explanation:
examples:

ciąg poprawnych procesów i wyrobów zgodnie z wymaganiami GMP (Dobrej Praktyki Wytwarzania
(http://www.polfa.pl/firma-jakosc.html)

Obecnie działa zgodnie z systemem zapewnienia jakości opartym na wytycznych GMP - PIC /Dobra Praktyka Wytwarzania/ i spełniającym w wielu punktach wymogi norm serii ISO 9000.
(http://www.biowet.com.pl/info.htm)

Jest też np. GLP = Good Laboratory Practice = Dobra Praktyka Laboratoryjna


    own engineering experience
Robert Pranagal
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1167

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leszek Bogdanski: nie wiedziałem, że jest przyjęte standardowe tłumaczenie tego terminu
5 mins
  -> Zjadłem zęby na tych audytach...

agree  xxxAnzo
3251 days

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
"Dobre praktyki w zakresie bezpieczeństwa produkcji"


Explanation:
pozdrawiam,

Leszek Bogdanski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 16
Grading comment
wielkie dzięki za tak szybką reakcję na mój problem z tym zagadnieniem! pozdrawiam!

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dobra praktyka produkcyjna


Explanation:
Dobra praktyka produkcyjna (GMP) może być zdefiniowana jako połączenie efektywnych procedur produkcyjnych oraz skutecznej kontroli i nadzoru produkcji, co gwarantuje, że wyprodukowane wyroby spełnią ustalone wcześniej wymagania jakościowe. Wynika z tego, że dobra praktyka produkcyjna odnosi się do wszelkiego rodzaju produktów uzyskiwanych w szeroko pojętym procesie wytwarzania, zatem dobra praktyka produkcyjna dotycząca żywności jest tylko jednym z wielu aspektów GMP.

+ 76 more Google hits



    Reference: http://www.bdlong.republika.pl/dobrapp.htm
pidzej
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1077

39 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Prawidłowa Praktyka Wytwórcza


Explanation:
Synonimem jest Dobra Praktyka Wytwarzania, jednak oficjalnie przyjęty termin to 'Prawidłowa Praktyka Wytwórcza' i nie można tłumaczyć tego terminu dowolnie.

Słownik Terminologiczny Prawidłowej Praktyki Wytwórczej dla przemysłu farmaceutycznego, W-wa 1994

Pozdrawiam,

Teresa

Teresa Jaczewska
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 703