KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

methylvanillin, resinic acids, dehydroabietic acid

Polish translation: metylowanilina, kwasy żywiczne, kwas dehydroabietynowy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:methylvanillin, resinic acids, dehydroabietic acid
Polish translation:metylowanilina, kwasy żywiczne, kwas dehydroabietynowy
Entered by: Hanna Burdon

10:16 Nov 10, 2001
English to Polish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: methylvanillin, resinic acids, dehydroabietic acid
... or methylvanillin (natural vanilla extract), non-volatile resinic acids, such as isomers or dehydroabietic acid.
kgas
metylowanilina, kwasy żywiczne, kwas dehydroabietyczny
Explanation:
resinic acid = kwas żywiczny

ŻYWICZNE KWASY, kwasy karboksylowe o wzorze ogólnym C19H29COOH występujące w kalafonii; ciała stałe, nierozp. w wodzie, rozp. np. w chloroformie; stosowane (w postaci soli) gł. do produkcji farb i lakierów.
http://encyklopedia.pwn.pl/84819_1.html

ŻYWICZNE KWASY
stałe kwasy karboksylowe występujące w kalafonii, np. kwas abietynowy; w postaci soli stosowane do produkcji farb i lakierów.
http://encyklopedia.interia.pl/haslo?hid=115308

dehydroabietic: zgaduję, że powinno się to po polsku nazywać dehydroabietyczny i znalazłam nawet jedną stronę na poparcie tej teorii:

http://www.icp.lodz.pl/nls-anal.htm

methylvanillin: nie wiem, jak to się po polsku nazywa, ale zgaduję, że metylowanilina. Chociaż wydawało mi się, że to wanilina jest naturalnym ekstraktem wanilii.
Selected response from:

Hanna Burdon
United Kingdom
Grading comment
Raczej dehydroabietynowy. Dziekuje bardzo.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4OCZYWISCIE ZE DEHYDROABIETYNOWY
Hanna Burdon
4metylowanilina, kwasy żywiczne, kwas dehydroabietyczny
Hanna Burdon


  

Answers


58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
metylowanilina, kwasy żywiczne, kwas dehydroabietyczny


Explanation:
resinic acid = kwas żywiczny

ŻYWICZNE KWASY, kwasy karboksylowe o wzorze ogólnym C19H29COOH występujące w kalafonii; ciała stałe, nierozp. w wodzie, rozp. np. w chloroformie; stosowane (w postaci soli) gł. do produkcji farb i lakierów.
http://encyklopedia.pwn.pl/84819_1.html

ŻYWICZNE KWASY
stałe kwasy karboksylowe występujące w kalafonii, np. kwas abietynowy; w postaci soli stosowane do produkcji farb i lakierów.
http://encyklopedia.interia.pl/haslo?hid=115308

dehydroabietic: zgaduję, że powinno się to po polsku nazywać dehydroabietyczny i znalazłam nawet jedną stronę na poparcie tej teorii:

http://www.icp.lodz.pl/nls-anal.htm

methylvanillin: nie wiem, jak to się po polsku nazywa, ale zgaduję, że metylowanilina. Chociaż wydawało mi się, że to wanilina jest naturalnym ekstraktem wanilii.


    Reference: http://encyklopedia.pwn.pl/84819_1.html
    Reference: http://encyklopedia.interia.pl/haslo?hid=115308
Hanna Burdon
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1199
Grading comment
Raczej dehydroabietynowy. Dziekuje bardzo.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
OCZYWISCIE ZE DEHYDROABIETYNOWY


Explanation:
Nie wiem, gdzie ja mam dzisiaj głowę. Chyba pójdę jej poszukać. :o(

Hanna Burdon
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1199