KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

tabloid

Polish translation: tabloid (format papieru)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tabloid
Polish translation:tabloid (format papieru)
Entered by: big_fish

15:32 Dec 2, 2001
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: tabloid
Quality Improvement Roadmap Instructions
Roadmap Summary: This is the ‘Roadmap’ which is printed in 11 x 17 tabloid paper format.
big_fish
format tabloid
Explanation:
Podawanie papieru: Podajnik ręczny 75 g/m2
Rozmiar papieru: A2, A3, A4, B5, A5, Tabloid, Letter, Letter+, Legal, koperty (rozmiar DL lub commercial 10), Canon 4" x 6"

from:

http://www.drukarki.win.pl/katalog/canon-nowe.htm
Świat Drukarek

Selected response from:

Robert Pranagal
Grading comment
Nie wiem czemu wcześniej nigdzie nie zauważyłem takiego formatu (chyba jest w większości menu drukarek!) Oczywiście, coś co nie jest dokładnie A3 nie może być tym formatem. O tym może przekonać się każdy, kto spróbuje tego z drukarką.
Dziękuję i pozdrawiam,
Krzysztof
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2format tabloid
Robert Pranagal
5format tabloidZbigniew Balawender
5format tabloidZbigniew Balawender
4w formie czasopisma or something to this effect
Lota
5 -1BRUKOWIEC
Ivona
4 -1... na formacie papieru A3.desperado
4 -2formatu A3
leff
4 -2magazyn kobiecy
leff


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
magazyn kobiecy


Explanation:
OR
plotkarski tygodnik

OR even
brukowiec, pismo brukowe

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jakub Szacki: chodzi o fromat papieru, mniejszy niz gazetowy, ale nie wiem jak to sie nazywa
5 mins

disagree  Zbigniew Balawender: format tabloid
8 hrs

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
formatu A3


Explanation:
as wan't jszacki

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivona: oops, didn't read the whole thing. Yes, format A3
8 mins

disagree  Zbigniew Balawender: format tabloid nie jest formatem A3, tak jak letter nie jest A4 !!!
7 hrs

disagree  desperado: Zbyszku: ... ufff, dla przecietnego Polaka tlumaczenie "format A3" bedzie bardziej zrozumiale niz tabloid - polowa ludzi nie bedzie wiedziala co to slowo oznacza, 15% poczuje sie obrazonych, myslac, ze to wulgaryzm, a reszta bedzie ...
8 hrs

disagree  Hanna Burdon: Kontekst jest silnie techniczny, A3 to jednak przekłamanie.
10 hrs

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
format tabloid


Explanation:
Podawanie papieru: Podajnik ręczny 75 g/m2
Rozmiar papieru: A2, A3, A4, B5, A5, Tabloid, Letter, Letter+, Legal, koperty (rozmiar DL lub commercial 10), Canon 4" x 6"

from:

http://www.drukarki.win.pl/katalog/canon-nowe.htm
Świat Drukarek



Robert Pranagal
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1167
Grading comment
Nie wiem czemu wcześniej nigdzie nie zauważyłem takiego formatu (chyba jest w większości menu drukarek!) Oczywiście, coś co nie jest dokładnie A3 nie może być tym formatem. O tym może przekonać się każdy, kto spróbuje tego z drukarką.
Dziękuję i pozdrawiam,
Krzysztof

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zbigniew Balawender
7 hrs

agree  Hanna Burdon: Jeżeli "format tabloid" nie jest zrozumiały, można przecież podać w nawiasie rozmiar w mm, tak jak Zbyszek poniżej
10 hrs

23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
BRUKOWIEC


Explanation:
To po prostu brukowiec.

Ivona
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 139

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Zbigniew Balawender: w tym przypadku akurat nie, chodzi tu o format tabloid
7 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
... na formacie papieru A3.


Explanation:
ok...
wymiary sa podane w calach, niestety nie odpowiadaja one scisle standartom europejskim. Podane wymiary przekladaja sie w przyblizeniu na format A3 wedlug standartow europejskich ~297 x 420 mm
:o)

desperado
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 43

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Zbigniew Balawender: format tabloid nie jest formatem A3, tak jak letter nie jest A4 !!!
4 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
format tabloid


Explanation:
Dokladnie tak, jak podaje kol. Pranagal.
Format tabloid (279 x 432 mm) nie jest formatem A3 (297 x 420 mm).
Wprawdzie roznica jest niewielka, ale jest.




    Reference: http://api.openoffice.org/common/ref/com/sun/star/view/Paper...
    Reference: http://prepress.cortland.com.pl/downloads/Oferta_cenowa1_Pre...
Zbigniew Balawender
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 52

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  leff: Teoretycznie masz rację. Ale w praktyce różnica między A3 i tabloid ma znaczenie tylko przy ustawieniach drukarki. Mając w ręku gotowy wydruk naprawdę zwracasz uwagę na te dodatkowe 12 mm długości? Wątpię
1 hr
  -> Jesli chodzi o dokladnosc tlumaczenia, to nie widze innej mozliwosci, niz uzycie terminu "tabloid". Roznica widoczna jest "golym okiem" (tabloid jest 18mm wezszy i 12mm dluzszy). W internecie jest mnostwo przykladow na stosowanie tego okreslenia w j.polsk

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
format tabloid


Explanation:
Dokladnie tak, jak podaje kol. Pranagal.
Format tabloid (279 x 432 mm) nie jest formatem A3 (297 x 420 mm).
Wprawdzie roznica jest niewielka, ale jest.




    Reference: http://api.openoffice.org/common/ref/com/sun/star/view/Paper...
    Reference: http://prepress.cortland.com.pl/downloads/Oferta_cenowa1_Pre...
Zbigniew Balawender
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 52

3 days 20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
w formie czasopisma or something to this effect


Explanation:
This question had to do with the format of a paper. Nothing to do with content.
When newspapers are printed, they are printed either in the format of a tabloid or a broadsheet. NYT is printed as a broadsheet. The type of newspaper that is read as a typical magazine "Przekroj" for example, turning pages, as in a book - this is a tabloid. Tabloids tend to be more brukowiec-like but this is not a hard and fast rule. Hope it helps.

Lota
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 817