KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

Ribbonisation

Polish translation: triangulacja Delaunay


14:23 Dec 9, 2001
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering / road construction
English term or phrase: Ribbonisation
Ribbonisation of the design geometry is commonly performed only once per session and is therefore not time-critical.
big_fish
Polish translation:triangulacja Delaunay
Explanation:
Niestety, za malo kontekstu!

Pls see:
Algorytmy geometrii obliczeniowej: diagramy Voronoi, triangulacja Delaunay"
duch.mimuw.edu.pl/~kowaluk/notatki.html

Triangulacja Delaunay z ograniczeniami
http://www.iem.pw.edu.pl/~sawickib/dyplom/node15.html

Metody Inteligencji Obliczeniowej
... ca w dwóch wymiarach - odpowiednia topologia. 26. Voronoi i Delaunay. Punkty granice decyzji Triangulacja. danych Voronoia Delaunaya. Obszary Voronoia - neuron ...
www.phys.uni.torun.pl/~duch/Wyklady/CI/CI-e.ppt
Selected response from:

Natalie
Poland
Grading comment
Dziękuję,
Krzysztof
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1triangulacja Delaunay
Natalie
1ukladanie w tasme/y (?) / budowa ulicówki (?)Jacek Krankowski


Discussion entries: 1





  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
ukladanie w tasme/y (?) / budowa ulicówki (?)


Explanation:
Taki jest ogolny sens tego slowa w j. francuskim w odniesieniu do kabli (por. ang. ribbon cable = kabel tasmowy), czyli: pakowanie w kabel tasmowy / wydzielanie kabla tasmowego. Oczywiscie problemem pozostaje jak mialoby sie to robic z "geometria projektu"...

Drugie znaczenie jest blizsze pracom drogowym. Wzialem je z nast. definicji:

ribbon development = ulicowka (zabudowa urbanistyczna pasmowa poza miastem)

"Zagospodarowanie ulicówką geometrii projektu"? (brrrr)

Powodzenia

Jacek


    Slownik dla geodetow, J.Downarowicz
Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
triangulacja Delaunay


Explanation:
Niestety, za malo kontekstu!

Pls see:
Algorytmy geometrii obliczeniowej: diagramy Voronoi, triangulacja Delaunay"
duch.mimuw.edu.pl/~kowaluk/notatki.html

Triangulacja Delaunay z ograniczeniami
http://www.iem.pw.edu.pl/~sawickib/dyplom/node15.html

Metody Inteligencji Obliczeniowej
... ca w dwóch wymiarach - odpowiednia topologia. 26. Voronoi i Delaunay. Punkty granice decyzji Triangulacja. danych Voronoia Delaunaya. Obszary Voronoia - neuron ...
www.phys.uni.torun.pl/~duch/Wyklady/CI/CI-e.ppt

Natalie
Poland
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 2529
Grading comment
Dziękuję,
Krzysztof

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hanna Burdon: Could be!
1 day 5 hrs