KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

shell

Polish translation: stan surowy zamkniety


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:shell
Polish translation:stan surowy zamkniety

14:56 Dec 13, 2001
English to Polish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering / building, construction
English term or phrase: shell
I am looking for a Polish translation of this word in building context. Example

"construction of the _shell_ has been finished and the new housing unit has been registered"
Piotr
stan surowy zamkniety
Explanation:
Pomocna jest lektura w Glosariuszu ProZ hasla "core and shell". Kolezanka ponar przytoczyla przy okazji nast. zrodla:

Powierzchnie dla Najemców pozostaną bez podłóg, sufitów podwieszonych i ścian działowych, gotowe do wykonania standardowego wykończenia. Podwyższony lub specjalny standard jest dostępny za specjalną opłatą. "

"Powierzchnie te w sposób zamierzony są pozostawione bez podłogi podniesionej, sufitu podwieszonego i ścian działowych ("core and shell") co stanowi najlepszy punkt wyjścia do właściwego zagospodarowania przestrzennego na podstawie indywidualnie sporządzonego projektu."
http://www.warsaw-trade-tower.pl/intro.html.

Poniewaz w tym przypadku nie mamy "core", wnioskuje jak na wstepie.

JK
Selected response from:

Jacek Krankowski
Grading comment
Thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4GlosaJacek Krankowski
4stan surowy zamknietyJacek Krankowski


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stan surowy zamkniety


Explanation:
Pomocna jest lektura w Glosariuszu ProZ hasla "core and shell". Kolezanka ponar przytoczyla przy okazji nast. zrodla:

Powierzchnie dla Najemców pozostaną bez podłóg, sufitów podwieszonych i ścian działowych, gotowe do wykonania standardowego wykończenia. Podwyższony lub specjalny standard jest dostępny za specjalną opłatą. "

"Powierzchnie te w sposób zamierzony są pozostawione bez podłogi podniesionej, sufitu podwieszonego i ścian działowych ("core and shell") co stanowi najlepszy punkt wyjścia do właściwego zagospodarowania przestrzennego na podstawie indywidualnie sporządzonego projektu."
http://www.warsaw-trade-tower.pl/intro.html.

Poniewaz w tym przypadku nie mamy "core", wnioskuje jak na wstepie.

JK

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960
Grading comment
Thanks

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  pidzej: surowy -tak, zamknięty - niekoniecznie
34 mins
  -> see my Gloss below

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Glosa


Explanation:
Ze "zamkniety" wynikalo z rozwazan nad "core and shell". Por.:

"Commercial building shell" means and includes a building or portion of a building that includes footing, foundation, structural frame, rough plumbing, rough electrical and rough mechanical. Such shell shall also include the outer skin, roof, doors, windows, and any other construction needed to provide a complete weather resistive barrier, and must meet all conditions of architectural review, sprinkler and/or fire flow requirements, and off-site improvement requirements. A shell does not include interior finishing such as plumbing fixtures, light fixtures, wall coverings, ceilings or HVAC equipment,
http://www.cityofhenderson.com/municode/title_15/02/030.html

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960