KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

weighed Downcomer

Polish translation: samowyładowczy przewód zasypowy (dozownik wagowy)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:weighed Downcomer
Polish translation:samowyładowczy przewód zasypowy (dozownik wagowy)
Entered by: big_fish

12:36 Dec 31, 2001
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: weighed Downcomer
The weighed Downcomer is used to calculate the extruder rate for display and extrusion control purposes. The main MONITOR page shows this rate if the extruder rate can be calculated while the blender is running.
big_fish
samowyładowczy przewód zasypowy
Explanation:
downcomer = przewód opadowy (odprowadzający w dół)
[E-P Dict. of Science and Technology]

hopper = lej samowyładowczy
[E-P Dict. of Science and Technology]

To taka rura pomiędzy mieszalnikiem a lejem zasypowym, podająca ściśle odważone ilości materiału do wytłaczarki

[moje doświadczenie jako technika chemika o specjalności przetwórstwo tworzyw sztucznych]

--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-31 13:47:11 (GMT)
--------------------------------------------------

czasem jest to też nazywane dozownikiem wagowym
Selected response from:

leff
Grading comment
Nie to jak doswiadczenie = wyksztalcenie!
Teraz nawet ladnie pasuje.
Szczesliwego Nowego Roku!
Pozdrawiam,
Wielkie dzieki!
Krzysztof
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4samowyładowczy przewód zasypowy
leff
4Odmierzona porcja materiału podawanego do wytłaczaniaWitold
4splyw (?)Jacek Krankowski


Discussion entries: 2





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
splyw (?)


Explanation:
Nie wiem dlaczego i jak "(od)wazony", ale:

downcomer = (1) a method of conveying liquid from one tray to the one below in a bubble-tray column, (2) a tube in a boiler watrfall system wherein the fluid flows downward
(McGraw-Hill Zanichelli)

Pozdrawiam,

Jacek

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960

43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Odmierzona porcja materiału podawanego do wytłaczania


Explanation:
Z kontekstu widze, że chodzi o układ zasilania materiałem wytłaczarki. Materiał wyjściowy do wytłaczania jest porcjowany grawimetrycznie przez lej zasypowy (najcześciej umieszczany powyżej układu, do którego ma być dostarczany, skąd trafia do włąściwej wytłaczarki.

Witold
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1454

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
samowyładowczy przewód zasypowy


Explanation:
downcomer = przewód opadowy (odprowadzający w dół)
[E-P Dict. of Science and Technology]

hopper = lej samowyładowczy
[E-P Dict. of Science and Technology]

To taka rura pomiędzy mieszalnikiem a lejem zasypowym, podająca ściśle odważone ilości materiału do wytłaczarki

[moje doświadczenie jako technika chemika o specjalności przetwórstwo tworzyw sztucznych]

--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-31 13:47:11 (GMT)
--------------------------------------------------

czasem jest to też nazywane dozownikiem wagowym

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
Nie to jak doswiadczenie = wyksztalcenie!
Teraz nawet ladnie pasuje.
Szczesliwego Nowego Roku!
Pozdrawiam,
Wielkie dzieki!
Krzysztof