KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

material fallback

Polish translation: rezerwa materiału


21:00 Jan 11, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: material fallback
The system keeps a table of rate v.s. speed values to compensate for any rate non-linearity caused by material cavitation at high rates or at very low rates.
big_fish
Polish translation:rezerwa materiału
Explanation:
fallback = A fallback plan or position is one which can be used if other plans do not succeed or other things are not available.
[Cambridge International Dictionary of English]


--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-11 21:56:20 (GMT)
--------------------------------------------------

A! Jak tak, to po prostu chodzi o \'opadanie materiału\' (back można sobie darować). Bo chyba nie chodzi o \'osiadanie\', jako że nazywa się to wtedy \'subside\'
Selected response from:

leff
Grading comment
Wydaje się, że chodzi o opadanie materiału.
Dzięki,
Krzysztof
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4rezerwa materiału
leff
5 -1Ubytki materiałuWitold
4 -1zmniejszenie (zniszczenie) materiału
Araksia Sarkisian


Discussion entries: 1





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rezerwa materiału


Explanation:
fallback = A fallback plan or position is one which can be used if other plans do not succeed or other things are not available.
[Cambridge International Dictionary of English]


--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-11 21:56:20 (GMT)
--------------------------------------------------

A! Jak tak, to po prostu chodzi o \'opadanie materiału\' (back można sobie darować). Bo chyba nie chodzi o \'osiadanie\', jako że nazywa się to wtedy \'subside\'

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
Wydaje się, że chodzi o opadanie materiału.
Dzięki,
Krzysztof

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
zmniejszenie (zniszczenie) materiału


Explanation:
może być również:

skurczenie materiału

Tak czy inacze, chodzi o utratę określonej części materii w wyniku material cavitation...etc.

cavitation - POROWATOŚĆ, właściwość substancji stałych polegająca na istnieniu w nich otwartych lub zamkniętych pustych przestrzeni, tzw. porów; p. materiałów ceram. zależy od stopnia spieczenia wyrobów.
Encyklopedia PWN © Wydawnictwo Naukowe PWN S.A.


Araksia Sarkisian
Poland
Native speaker of: Native in ArmenianArmenian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 376

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  leff: Sorry, 'Fallback' jest tu przeciwstawieniem kawitacji powstałej w wyniku zbyt szybkich obrotów mieszalnika. I nie ma tu mowy o utracie, a tylko o nierównomierności w podawaniu tego materiału.
12 mins
  -> Też miałam wątpliwości, dziękuję.

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
Ubytki materiału


Explanation:
Kawitacja to proces hydrodynamiczny, polegający na gwałtownym punktowym odparowaniu cieczy przy wysokich wartościach prędkości przepływu. Pęcherze kawitacyjne powodują erozję (ubytki) materiału. Występuje to w zwłaszcza w pompach, śrubach okrętowych itp.

Witold
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1454

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  leff: Przeczytaj uważnie kontekst: "material cavitation at high rates OR material FALLBACK at very LOW RATES."
3 hrs